virusprobleem in system volume information

Status
Niet open voor verdere reacties.

hurkjp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Hoy
Ik gebruik win. xp pro, mijn schijf is NTFS gepartitioneerd.
Regelmatig geeft mijn virusscanner de volgende mededeling.
Trojan hors downloader.Istbar.By is found in file C:/System Volume information\_restore_{09213a92-880f-4123-950c-57964e2b70d}RP3\A0000.177.exe
To remove this virus run your virusscan.
Echter welke virusscan ik ook probeer ik krijg dit kreng niet weg.
Ondanks dat alle bestanden zichtbaar moeten zijn kan ik de file "System Volume Information" Niet vinden .
Dos kan ik vanwege de NTFS partitie niet gebruiken.
Kan iemand mij helpen.?
JOS

Toegang tot de map System Volume Information

Maakt u gebruik van Windows XP Professional en heeft u één of meerdere schijven geformatteerd met NTFS dan heeft u waarschijnlijk geen toegang tot de map

Maar virussen & trojaanse paarden maken in XP tegenwoordig gebruik van deze map om zichzelf af te schermen voor detectie software.
Uw antivirus programma zal komen klagen dat hij de bestanden niet kan verwijderen. U dient de standaard bescherming van de map op te heffen.

Ga hiervoor als volgt te werk:
Klik op Start / Configuratiescherm / Mapopties.
Op het tabblad Weergave selecteert u Verborgen bestanden en mappen weergeven. Maak het vakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) leeg. Klik op Ja in het venster dat u deze wijziging wilt bewaren.
Maakt het vakje Eenvoudig delen van bestanden (aanbevolen) leeg. Klik op OK.

Ga naar de Verkenner en klik rechts op de map System Volume Information in C: en klik op Eigenschappen. Klik op het tabblad Beveiliging. Klik op Toevoegen, en geef de naam van de gebruiker die u toegang wenst te verlenen. Dit is het account waarmee u aanlogt voor de viruscontrole. Klik hierna op Namen controleren ter controle van de naam. Klik op OK, en nog eens op OK.

Dubbelklik in verkenner op de map System Volume Information om deze te openen.

ik heb het zelfde probleem gehad...
ik merkte dat dit in je herstelpunten zit, deze kan je verwijderen met schijfopruiming, meer opties en dan ook oude herstelpunten verwijderen behalve de laatste, laat je AV nog eens een keer draaien..

succes en laat ff weten of het gelukt is

grtz

Rob

dank je

Mijn dank voor het advies.
Ik ben er altijd voor om de meest eenvoudige oplossing te proberen . Daarom die van Robbie 34 met succes geprobeerd.
Ook mijn dank aan SJJ. Hierdoor weer wat wijzer geworden

Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik geen tabblad of knop 'beveiliging' staan..

Wat kan ik doen? Ik heb nog altijd geen toegang tot de map...

Helaas, bij mij zit het probleem op mijn J schijf, hierop staan geen herstelpunten, maar AVG zit er steeds virussen te ontdekken

Hoi !

Dan formatteer je de J-partitie toch even nadat je je bestanden hebt veiliggesteld.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan