Virusscan op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiderman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik ben op het werk bezig met het aanlegen van een netwerk (1 File-server en een stuk of 25 clienten).
Hoe kan ik de server en de clienten het beste beveiligen tegen virussen.

Het liefst heb ik 1 virusscanner op de server die het hele netwerk kan afzoeken, zodat de clienten geen eigen scanner nodig hebben (dit I.V.M. snelheid van de clienten). De clienten onderling mogen elkaar niet benaderen D.M.V. een netwerk-share

OF als bovenstaande niet mogelijk is

Een manier om alle clienten te kunnen updaten vanaf de server.

De betere/bekendere merken hebben hier een compleet pakket voor.

Elke PC heeft een lichte basisscanner die telkens geupdate wordt via een server.

E-mailservers enz. hebben zelf ook een scanner waardoor de clients dat soort dingen niet meer hoeven te scannen. Elke fileserver enz hetzelfde verhaal.

De lokale virusscanner kan dus relatief licht zijn en zal vooral gebruikt worden om diskettes te scannen.

Zoals tiborv al zegt hebben de bekende merken allemaal wel een totaal pakket. Ik denk dat het beste is dat je voor jezelf in kaart moet zetten wat je wilt (zoals je tot zekere hoogte al gedaan hebt) en je laat voorlichten door een verkoper van een pakket.

Punten waarop je zou moeten letten:
Voor hoelang sluit je een contract (meestal 1/2 jaar of onbeperkt).
Hoeveel gaat het ongeveer kosten wanneer het contract verlengt dient te worden.
Hoe worden de updates opgehaald en verspreid. (1 server die alles regelt of halen alle clients hun eigen update op)
Wat gebeurd er als er zich een virus opdoet. (Word deze automatisch verwijdert? Krijgt iemand/iets een melding?

PS ga niet alleen kijken naar 1 pakket zet voor je zelf in ieder geval 2 verschillende pakketten naast elkaar.

De groeten,
Mark

[edit]
Even een aantal bekende namen:
McAffee voor bedrijven ben ik hier groot voorstander van
Norton vind ik persoonlijk meer voor prive personen
Norman vind de mogelijkheden tot instellen niet groot

Waarschijnlijk vergeet ik een heel aantal maar alleen deze heb ik in het bedrijfsleven gezien.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan