virusscanner die ik niet hoef te installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yxes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yxes

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2004
kben zo slim geweest om op stage te surfen naar sites die ik niet echt ken, waardoor ik mijn computer heb geinfecteerd met trojans.

Die trojans zitten in de registry

De virusscanner dat zij hebben is een trial en is verlopen, het is voor mij niet mogelijk om ze eraf te halen.

Nou zoek ik een virusscanner die ik niet hoef te installeren en die de virussen mogelijk wel eraf kan halen...

kan iemand mij helpen?

online scanners, die van bitdefender is heel goed zie link jean42

jean42 zei:
Als winxp hebt dan zou ik eerst een systeemherstel doen.
Waarom systeemherstel. Er zijn nogal wat infecties die zich in systeemherstelpunten plaatsen...

rve123 zei:
Waarom systeemherstel. Er zijn nogal wat infecties die zich in systeemherstelpunten plaatsen...

Juist, en het zal n wel lastig voor je gaan worden om die trojans eruit te werken, goede applicaties kosten meestal geld en eigenlijk moeten die ook geinstalleerd worden, maar daar had je de mogelijkheid niet toe?

Om eerst van je probleem aftekomen: Ewido Anti-Malware. Het is een goed programma voor trojans te verwijderen. allen 30 dagen trail maar dan ben je tenminste van je infecties af..

Edit: Waarom wil je hem eigenlijk niet installeren slecht systeem?
mvg 46:rolleyes:

Laatst bewerkt:
hij zegt op stage, dus het zal niet zijn computer zijn, en hij heeft waarschijnlijk maar een beperkte account. Kwestie dat de werknemers niet veel verkeerd kunnen doen en ook geen software kunnen installeren die ze niet nodig hebben.
je kan altijd ewido online scan doen dan ben je ook ineens van je spyware af maar bitdefender doet tegenwoordig ook al spyware.

Zoals Lamp al zei, ik zit op stage, ik kan niks installeren, ik heb daar geen rechten voor.

Kben nu bezig met de bitdefender online scan... kheb alleen het gevoel dat die bestanden scant en niet de registry keys.. maja nog ff afwachten :)

mijn stagebedrijf gebruiken spysheriff als virus/spyware prog, echter nooit van gehoord sinds ik bezig ben met het verwijderen van die trojans ;p Snap uberhaupt niet waarom ze die ook niet actief zetten... maja

EDIT: kennen jullie gewone virusscanners die ik niet hoef te installeren? De online scans halen alleen de trojans weg die in bestanden zitten, maar niet in de registry.. Kheb panda en bitdefender gebruikt..

Tgaat om de volgende virussen die in d registry keys zitten:
Trojan VX Downloader
PSGuard
Win Desktop Adware
AdwarePopuper

Laatst bewerkt:
Spysherif is zelf spyware en onbetrouwbaar staat zelfs op de roguelist : http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm
Hier is het stukje :
aggressive advertising, reported stealth-installs (1, 2, 3); false positives work as goad to purchase; inadequate scan reporting; same app as Brave Sentry, PestTrap, PestWiper, SpyDemolisher, SpyTrooper, SpywareNo, & Spyware-Stop [A: 6-1-05 / U: 6-1-05]
Probeer ook eens de ewido online scan : http://www.ewido.net/en/onlinescan/ (die al eerder aangehaald was)

ooh stom van mij, kheb ewido over het hoofd gezien, kzal die morgen zeker proberen! Kzal ook die trend micro proberen.

Jullie horen nog van me als het is gelukt! thx! :)

EDIT: het is niet gelukt.. pfff, nog andere opties over?

Laatst bewerkt:
virussen zijn weg. De mensen boven mij (ict) hebben waarsch iedereens comp gescanned ect ect. en weggehaald :) Ik was virusloos maandag dus ;p

Iedereen, hartelijk dank voor advies!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan