virusscanner doolhof

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Al jaren had ik Symantec viruscontrol, firewire en cleansweep. Bij de 2005 download zat een 4 maandelijkse nieuwe instel sleutel die je per mail kreeg. PC'tje veranderen, formatteren even ofice 2003 ipv xp er op. wel back up van outlook, maar mail met sleutel niet meer kunnen vinden. nu al weer eentijdje met Norrod32 aan de gang en vandaag de PC vol met onvriendelijke zaken (377 stuks) dus geadviseerd werd om te registreren voor 59 dollar(!).
Ook heb ik 2 laptops draaien "zonder"virus bescherming (al 2 jaar) en nog nooit last, af en toe Hitmanpro erover is voldoende.

Weet iemand nu "Echt"wat je moet doen om tegen weinig kosten je toch een beetje zeker en veilig op www te begeven? Ik vind het steeds meer een uiterst onvriendelijke commercielen move worden zo langzamerhand.
De medion die ik eerst kocht had 5 (!!!!) antivirus, e-mail en firewire progjes erop staan. Weet jij nog wat je dan doen moet?
Lang geleden heb ik eens en download gemaakt van een gratis antivurusscannner en was promt alle kwijt, zelfs m'n C was spoorloos, dus even uitkijken moeten we wel denk ik.

groeten,
theo

Ik heb een simpel antwoord. Ik draai nu bijna een jaar Avast! (idd gratis) probleemloos op de pc en eveneens de gratis versie van ZoneAlarm. Waarbij ik vermeld dat ook AVG (ook gratis) voor velen goed werkt. Hitman Pro zou ik sterk afraden omdat deze meer problemen geeft dan dat het oplost. De samengebundelde programma's apart installeren geeft nog altijd het beste resultaat. Wat betreft die Medion-pc, waarschijnlijk zaten er meedere AV's op waaruit je kon kiezen om te installeren, kan me nl niet voorstellen dat deze vooraf allemaal waren geinstalleerd! Altijd 1 antivirusprogramma en 1 firewall gebruiken op 1 pc. Ten eerste om prettig te kunnen internetten (meerdere firewalls zetten je pc potdicht) en ten 2e voor een goede bescherming. Meerdere AV's kunnen elkaar hefig in de weg zitten waardoor je pc uiteindelijk niet goed beschermd is.

Voor verdere adviezen/downloads op het gebied van beveiliging, zie deze link: Het voorkomen van spyware-infecties en browserhijacking

Tot voor kort altijd met Avast en Zone Alarm gewerkt en dat was een prima combinatie. Nu gebruik ik i.p.v. Avast NOD32 daar deze een 100% score heeft alleen is deze niet gratis dus wellicht voor jou niet geschikt?
Verder scan ik eenmaal per week met Ad Aware en Spybot Search and Destroy en draaien Spywareguard en Spywareblaster mee op de achtergrond. Ik heb nooit problemen.
Verder is het zelf goed oppassen wat je op het net doet. Met name sex en warez sites bezoeken kan behoorlijke schade opleveren.

spyware doolhof

Die van Gezina was wel een goede verwijzing, staan waardevolle zaken/tips in. Symantec/Norton was ik ook best mee te vreden hoor ondanks dat het wat koste, maar probeer ze maar eens als consument te benaderen.... een ramp!
Ik heb nu NOD32 en Spy Sweeper en af en toe spybot eroverheen (met Hitman) dus denk ik dat het wel goed zit.
Op die medion zat ook een Windows (Beta) AV'tje maar die kan ik nergens meer vinden. Zou wel eenvoudig zijn een AV in je XP te stoppen toch? Windows zal echt wel zorgen dat de gaatjes op tijd gedicht worden (denk ik).

groeten en bedankt.
theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan