ik vind het moeilijk te zeggen welke beter is, je kunt op internet allemaal verschillende tests vinden over beveiligingen en de ene de prijst soms 1 de wereld in, terwijl op een andere website die zelfe beveiliging de grond in boort. Het is eerder een menings gevoel wat je hebt over een bepaalde beveiliging. Niet 1 is 100% waterdicht. Ik persoonlijk gebruik Eset nod32 smart security, mede dankzei de naar mijn mening goeie firewall. Ik heb graag controle over alles wat er gebeurd met mijn computer en eset voldoet daatr voor mij aardig aan, elke progamma dat inyernet wilt gebruiken, per poort nummer alles geeft nod32 een melding over of het mag, sommige vinden het irritant, ik vind het juist fijn. Je kunt wel kijken van wat is ligt voor de computer, bijvoorbeeld norton is een hele zware beveiligings pakket voor je computer, het zorgt ervoor dat je computer meer werk heeft aan beveiliging als de dingen wat je nog zelf wilt doen (naar mijn mening). Nod32 gebruik ik omdat het niet zwaar is en voldoet aan mijn eisen, fireall vind ik goed. Blokkeert praktisch altijd de virussen als ik wat krijg, en heeft een anti spwam, spyware filter.
Ik zou dus zelf niet kijken welke het beste is omdat iedereen toch zijn eigen mening erover heeft maar kijken welke voor jou goed voldoet.
Delta Hawk