Virusscanner op server???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicovanwijk

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Is het nodig een virusscanner op een fileserver te plaatsen. Als je er van uitgaat dat op alle clients een virusscanner geinstalleerd is en alleen zij files plaatsen op de server. Wat is dan nog het nut van een virusscanner op een server.

Ben benieuwd wat iedereen hier van vindt.

Hallo,

Mij lijkt het erg overbodig om dan een virusscanner te installeren. Is het alleen een fileserver of ook een andere server. Is het Linux of Windows?

Met vriendelijke groeten,
Theblindman.

Lijkt mij wél van nut. Per slot wil je niet dat een virusscanner over het netwerk bestanden gaat scannen. Dat moet lokaal op de fileserver gebeuren.

Tijs.

Hallo,

Het heeft allemaal voor en nadelen denk ik:
Voordelen van een virusscanner op de fileserver:
- De cleints hoeven de bestanden niet te scanne, dat spaart tijd.
Nadelen:
- Je hebt altijd een virusscanner nodig, want niet al je bestanden staan op de fileserver.
- Als de client pc's een virusscanner hebben, word al het verkeer naar de fileserver al gechecked, en dan doe je 't dubbel.

thbelindman.

Zodra je de zin "als je ervan uit gaat..." gebruikt weet je het antwoord al. Je mag nooit ergens van uitgaan.
De kans dat iemand een laptop aansluit, een virusscanner het niet meer doet of niet geupdate is.
Voordelen behalve de kosten van een licentie besparen heb je niet, daarentegen als je een virus krijgt wegen die kosten die daar uit voorkomen niet op tegen de kosten van een licentie

Hallo,

Over wat voor fileserver gaat het?
- Een externe harde schijf met netwerkaansluiting?
- Een Windows systeem?
- Een Linux systeem?

Theblindman.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan