virusscanner oude computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Ik heb voor een vriend een oude PC (Compaq Pressario) gehhel geschoond en er een legale versie van XP home edition opgezet. Alles werkt prima en ook internet doet het, wel traag. Nu heb ik zelf Microsoft Security Essensials op mijn PC staan als virusscanner.
Maar op die oude PC lukt dat niet, geheugen maar 64MB.
Wie weet een virusscanner die nog voldoet aan minimale systeemeisen 64MB?
Essentials kreeg ik er wel op, na ongeveer 3 uur downloaden, maar bij het opstarten slaat ie kompleet vast en opgstarten duurt ongeveer 20 minuten. Dus Essentials er maar weer afgehaald en opstarten gaat weer een stuk vlugger.
Is deze PC überhaupt nog wel te beveiligen met een virusprogramma?

Is ook niet verkeerd, geen enkele virusscanner geeft 100% bescherming, ook een betaalde niet, dus heeft gratis altijd de voorkeur...:)

Ik heb me vergist. Memorysize is 128MB. Heb Panda cloud anitvirus gedownload. Het opstarten wordt hier ernstig door vertraagd. Is daar wat aan te doen?
Haal ik het eraf dan gaat het toch wel weer redelijk snel.

Met maar 64mb zal iedere virusscanner wel problems hebben.;)
Zelfs xp zal er nauwelijks op draaien.

EDIT: ook met 128mb

Denk dus ook dat dat simpelweg het probleem is.

Laatst bewerkt:
XP met SP3 heeft echt meer dan 512MB nodig. Anders loopt het niet. Los van de virusscanner. Virusscanners met jouw eisen worden al lang niet meer gemaakt en zeker niet meer geüpdate.

Alternatief kun je er een Linux op zetten. Dit loopt nog wel redelijk en voorlopig is een virusscanner niet echt nodig.

Bedankt. XP en Office draaien toch wel redelijk vlug op deze oude computer met 128MB
Dan moet die kennis maar zonder virusscanner internetten en uiteraard geen geldzaken via de PC doen. Als je alleen maar wat internet en via hotmail wat mailt kan het toch weinig kwaad, zonder er geldzaken op te doen.
Ik zal wel anraden een nieuwe PC te kopen. 128MB is nu éénmaal niet meer van deze tijd. In iedergeval gaat Excel en Word wel redelijk, althans versie 2003. Versie 2007 ging ook niet helemaal lekker.
Nogmaals bedankt.

Dan moet die kennis maar zonder virusscanner internetten en uiteraard geen geldzaken via de PC doen. Als je alleen maar wat internet en via hotmail wat mailt kan het toch weinig kwaad, zonder er geldzaken op te doen.
:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan