Virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Ik heb AVG 2012 virusscanner met daarin ook: Link Scanner, Anti Rootkit, Identity Protection, PC Analyzer. Deze Analyzer geeft al geruime tijd aan dat analyse noodzakelijk is. Dat wordt dan eenmalig gedaan en fouten/beschadigingen worden eenmalig hersteld. Vervolgens word je geacht tot aankoop over te gaan. Maar: die Analyzer zit toch in het AVG pakket waarvoor ik betaald heb?

Daarnaast heb ik nog RegClean Pro om lege registers / opstartfouten enz. op te sporen. Ook betaalde versie. Maar achteraf is dit m.i. hetzelfde als de PC Analyzer van AVG.

Wat is nu het beste: AVG houden en die analyzer er eventueel bijnemen (hij lijkt in het pakket te zitten, maar is blijkbaar niet zo) of: AVG houden (analyzer niet actief) en RegClean Pro ook houden?

In beide gevallen betaal je dus voor de analyzer apart, zo lijkt het.
Alvast bedankt voor de adviezen.

RegClean vindt ik zelf maar rotzooi,
En die AVG PC analyzer is niets, hoef je je geen zorgen om te maken.
Als je Regclean hebt aangeschaft, zou ik die nog gebruiken.
Als de licentie is verlopen kan je overstappen op die van AVG
En die Analyzer moet je apart er bij kopen, dus die krijg je niet in het pakket van Internet Security of Free.

Hallo,

Heel AVG is niks. Je kan beter een overstap maken op ESET, zodra de licentie afgelopen is van AVG. Want ESET behoord tot een van de beste.

Ik dacht dat AVG wel betrouwbaar was. Van ESET had ik nog nooit gehoord. Punt is, denk ik, dat ieder een eigen mening over een virusscanner heeft. Er zijn zoveel aanbieders van virusscanners, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Welke is het meest betrouwbaar en is een virusscanner alleen voldoende?

Windows heeft zelf toch ook een firewall en defender? Moeilijk om de juiste keus te maken.

Hallo, Heel AVG is niks. Je kan beter een overstap maken op ESET, zodra de licentie afgelopen is van AVG. Want ESET behoord tot een van de beste.
Laten we het erop houden dat dit jou mening is. Zo niet dan graag een onderbouwing van je stelling.

als ik je een goede raad mag geven zou ik i.p.v. AVG naar Avast!7 gratis versie overgaan en downloaden en installeren want de gratis avast !7 versie is zeer licht van footprint en zeer erg sterk in virus detectie en virusdefinitie ....
de gratis avast!7 versie is zelfs beter dan talrijke betalende en bekende antivirus programma's, daarentegen is die Microsoft security essentials veel minder sterk en zelfs slechter dan AVG!
Eset is ook zeer goed, maar Avast is nog beter, het is een aanrader :thumb:

hallo
ga toch maar voor microsoft alle andere maken de computer traag omdat deze werken met een schesum code en microsoft niet
daar kom bij dat microsoft zelf windows heeft bedacht dus wie kan dan beter je pc beschermen dan de maker.
in combinatie met ccleaner is dit een prima gratis bescherming
gr ton

avast maakt je computer totaal niet traag en is een van de lichste footprint programma's die er op de markt is, ik zeg het je met MSE ben je niks is echt een slecht antivirus !
maar als je graag met een matige antivirus programma al content bent moet je zelf weten, avast is een van de beste die er is, misschien zelfs de beste ... je moet het zelf weten , aan u de keuze!
ik ben er zeker van dat je na een tijd hier weer naartoe komt met klachten over besmettingen en als je avast gebruikt zul je zeker heel lang niet meer terugkomen, maar de beste antivirus ben je zelf daar hangt alles van af ;)

en by the way, die ccleaner is geen antivir programma of een malware programma ,het is gewoon een register cleaner meer niet!

Laatst bewerkt door een moderator:
virus programma

microsoft anti virus werkt snel en goed het beste is sophos maar daar betaal je dik voor

alle virus scanners doen het best wel goed maar met een stay resident virus scanner word de computer echt trager
je was het zo aan het promoten heb je er aandelen in

en ccleaner is meer dan een cleaner namelijk een hele goede cleaner in samen werking met microsoft is deze computer snel.
en virus vrij maar nogmaals ieder zijn eigen voorkeur
ik heb veel scanners onderzocht en echt sommige scanners hebben een inpact op de snelheid van een computer
de ene minder als de andere
groetjes ton
:D:D

Altijd weer hetzelfde... iedereen noemt zijn eigen favoriete AV op. Die moet wel de beste zijn omdat ze die zelf gebruiken :rolleyes:

Ik ga niet vertellen wat je moet gebruiken. Wil je wel waarschuwen dat Microsoft Security Essentials zeer slecht is in het detecteren van de nieuwste malware. Alle andere AV's doen dat beter. En het is juist de nieuwste malware die voor de meeste problemen zorgt.

Hier een overzicht waar op de juiste manier getest wordt met de nieuwste malware; http://www.mrg-effitas.com/current-tests/flash-test-results/

microsoft anti virus werkt snel en goed het beste is sophos maar daar betaal je dik voor

alle virus scanners doen het best wel goed maar met een stay resident virus scanner word de computer echt trager
je was het zo aan het promoten heb je er aandelen in

en ccleaner is meer dan een cleaner namelijk een hele goede cleaner in samen werking met microsoft is deze computer snel.
en virus vrij maar nogmaals ieder zijn eigen voorkeur
ik heb veel scanners onderzocht en echt sommige scanners hebben een inpact op de snelheid van een computer
de ene minder als de andere
groetjes ton
:D:D

ten eerste heb ik helemaal geen aandelen van avast en ten tweede sophos is misschien goed maar wel betalend en avast is gratis en stukken beter als sophos, kijk maar naar het bericht van lightframe oke?
en ten derde is ccleaner een gewone cleaner voor je register etc. zoals alle andere regcleaners en betrouwbaar ook, maar voor de rest is het een gewone cleaner maar zeker geen malware of spyware cleaner want heb zo de indruk dat je dit denkt?
avast!7 vertraagt je pc helemaal niet en is zeer sterk in virusdefinitie en virus detectie, enfin je kiest zelf wat je pc beschermt maar heb je al gewaarschuwd dat er minder en betere virusscanners zijn ;)

Laatst bewerkt:
Dat zijn veel reacties. Maakt het niet makkelijker om te kiezen. Maar ik kan me niet goed voorstellen dat een gratis versie evenveel bescherming biedt dan een betaalde. AVG kent ook een gratis versie, maar ook een betaalde. Verschil moet er toch zijn of zie ik dat verkeerd? Reclame hier maken zal niet mogen (ook wel logisch), maar dan moet je dus of wel doorgaan met de huidige scanner dan wel een andere kiezen die beter is (zou zijn).

apijtsma. zoals al eerder vermeld hier zijn die analyzers en regclean pro totaal overbodige dingen. U zult ze echt niet missen wanneer u ze van het syteem verwijdert.

Laatst bewerkt:
Toch ga ik ook nog weer wat schrijven op de vraag van apijtsma. Ergens eerder staat het ook al: als je een geregistreerde Windows gebruikt (en daar gaan we uiteraard vanuit) is er een mogelijkheid om Microsoft Security Essentials te installeren. Doet wat hij moet doen. Daarnaast draai ik regelmatig de volgende programma's: SUPERAntiSpyware Free Edition, Spybot - Search & Destroy, Malwarebytes Anti-Malware en HouseCall Trend Micro Online. Gewoon de gratis versies gebruiken en als je ze regelmatig draait hou je een schone pc.

http://www.superantispyware.com/index.html
http://www.safer-networking.org/
http://www.malwarebytes.org/
http://housecall.trendmicro.com/nl/

Natuurlijk zijn nog vele antwoorden op de vraag te bedenken en overal is wel wat over te schrijven. Maar we houden iedereen in de waarde die de moeite neemt om op een bericht te reageren.

Succes!

Gewoon MSE installeren. dat zou ik doen. ik heb ook heel veel klanten gehad die problemen hadden met AVG. daarna MSE voor ze geinstalleerd en nergens meer last van. trouwens ook handig om af en toe een antispyware programma te laten draaien zoals MalwareBytes Anti-Malware.

Heb nu Avast Free geïnstalleerd. Een soort basisscan. Wil je meer: upgraden en dokken! Maar is dat niet bij alle virusscanners zo? Ik zie het een poosje aan. Bevalt het niet, dan kan ik d.m.v. de licentie code toch weer terug naar AVG?

avast moet je niet gaan upgraden om betere bescherming te hebben, met de gratis versie heb je alle nodige beschermingen die je pc nodig heeft, de pro is alleen voor extra bescherming tegen banking en shopping, maar dit is geen must dus meer moet dat niet zijn :thumb:
de licentie is gratis voor een jaar als je de gratis versie gekozen hebt en na een jaar kun je weer een gratis licentie aanvragen weer voor een jaar en ga zo maar door etc.
Wees gerust met avast ben je echt zeer goed beschermd en zul je echt geen problemen meer hebben ....

Ok, wat zijn nu de verschillen tussen een gratis & een betaalde Anti-Virus, Internet-Security-Suite &/of FireWall?

Ik wilde er al ooit een eigen onderwerp aan besteden omdat dit soort vragen regelmatig terugkeren op fora zoals deze, schering & inslag zogezegd...

Het verschil in produkt van dezelfde (gerenommeerde) AV-producent tussen de gratis & betaalde versie is doorgaans marginaal wat betreft detectie, verwijdering & updates, alhoewel de meeste betaalde versies de mogelijkheid tot real-time updates hebben, terwijl de gratis versie een wat langere interval hebben, vooral om de update-servers te ontzien.

Op de aangeboden gratis versies word doorgaans geen ondersteuning gegeven, dus als je een probleem hebt moet je dat zelf oplossen, waarbij de producent hooguit een forum ter beschikking stelt, waarop ook technici van die producent meelezen, & oplossingen beschrijven.

Dat is in tegenstelling tot de betaalde versie, daar kan je direct de HelpDesk van de producent, bellen, mailen of chatten, waarbij de technici, als het goed is, direct aan een oplossing van het probleem gaan werken. Daar betaal ten slotte je voor...

Uiteindelijk blijkt geen enkele AV (ISS, FW) 100% effectief te zijn, de vele (verschillende) testen bewijzen dat keer op keer. Ook dat klopt, want de AV-producenten lopen altijd achter de feiten aan.
Ook de resultaten van de testen zijn alle behalve zaligmakend, want die worden onder optimale ideale omstandigheden uitgevoerd. Ook daar zijn het hoog & speciaal opgeleide technici die de testen uitvoeren, dat zijn dus geen huis-, tuin-, keuken- &/of kantoor-gebruikers...

Wat je krijgt, of wat je koopt, is eigenlijk gemoedsrust: De "zekerheid" dat er alles word gedaan om te voorkomen dat het systeem gecorrumpeerd word. Meer niet.

Overigens ben ikzelf wat betreft mijn keuze betreffende gratis AV enkele jaren geleden overgestapt van AVG 9 naar Avast!. Omdat Avast! wel gebroederlijk het systeem deelde met Windows Defender zonder het uit schakelen & bovendien mijn e-mail intact bij de ontvanger aan kwam.

Wat dat betreft heeft Spocky toch wel een beetje gelijk: Er is een significant verschil, in het voordeel van Avast!..

:shocked::rolleyes:;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan