Virusscanners: met of zonder

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyrox

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2003
hallo allemaal

was bezig met werken, ineens belt er een klant op dat de virusscanners zich overal mee bemoeien en dat ze sommige dingen niet toelaten, computer start langzaam op enz... enz...

we grbuiken kasperski antivirus maar dit probleem heb je bij alle virusscanners meen ik.

nu heb ik hem uitgelegd dat virusscanner nou eenmaal zo gemaakt zijn dat zich overal mee bemoeien en als ze dat niet doen dan functioneren ze niet optimaal maar dan vraag ik me eigenlijk af wat jullie er van vinden?

- is iedereen tevreden over de antivruspakketen?

- heeft er iemand een oplossing waarmee je deze problemen voorkomt?

Kort gezegd : virusscanners, met of zonder

Je kunt de klant misschien suggeren om het scannen van uitgaand verkeer niet te laten scannen.
Ook het verkeer binnen het netwerk kun je uitsluiten van virusscan en ook het documentscannen kun je uitzetten.
MAW alleen de inkomende post wordt nog gescand.

Tja, ik vind het eigenlijk nogal meevallen. Okay, mijn PC start iets lanzamer op maar je moet niet alleen kijken wat je inlevert maar wat je terugkrijgt. Er zijn ook Anti Virus programma's die je PC niet of nauwelijks vertragen. AVG is er zo één En dingen niet toelaten?? Zoals? Heb ik geen last van. Als mijn Visrusscanner iets niet toelaat ( NAV 2003 Pro) dan heeft het met een virus te maken. Ik heb liever dat hij me een keer teveel dan een keer te weing waarschuwt.
Nou, je begrijpt het wel......:p

Ik heb Norton maar vind de vertraging minimaal. Alleen 1x per dag met opstarten een paar seconden ( ca 8?)

Zonder virusscanner zou ik in ieder geval noooooit doen:)

En wat voor dingen laat hij dan niet toe bij die klant? Zou een instelling kunnen zijn.

Geplaatst door Tanja1968
Ik heb Norton maar vind de vertraging minimaal. Alleen 1x per dag met opstarten een paar seconden ( ca 8?)

Zonder virusscanner zou ik in ieder geval noooooit doen:)

En wat voor dingen laat hij dan niet toe bij die klant? Zou een instelling kunnen zijn.

ja hij was aan het praten over print opdrachten. ze printen heel veel daar.

ik denk dat het niet scannen van interne en uitgaande files al een goede stap is. of mn virusscanner dit kan is dan de vraag.

bedankt voor de reacties tot nu....
hier hoor ik graag meer over

Ik heb zelf Norton Antivirus 2003 (geen 2004 voor mij) en als ik iets print, begint de virusscanner niet te zeuren. Ik ken kasperski antivirus verder niet, dus ik weet niet hoe deze ermee omgaat.

De vertraging is er niet of nauwelijks. Ik merk er in ieder geval niets van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan