Virussen of spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik hoop dat iemand me ff kan helpen..

Sinds vandaag ineens twee gekke dingen:
1 Worm:Win32/Ainslot.A
Als ik scan met microsoft Essentials (zoals ook aangegeven op microsoft site) blijft de worm terugkomen na opnieuw opstartenvan de pc.

2 Registersleutels gedetecteerd: 1
HKCU\Software\VB and VBA Program Settings\SrvID (Malware.Trace)

Om van beide zaken af te komen heb ik het volgende gedaan:
- Malewarebytes
- Microsoft Essentials
- Online virusscanner van Avast
- ccleaner
- handmatig alle tijdelijke software verwijderd
- superantispyware
- tdskiller

Ook heb ik alles in de veilige modus gedaan.

Ik gooi iedere keer alles weg, maar na het opstarten van m'n pc zijn ze weer terug. Wie kan me hiervan af helpen?

Hoi,

Als ik dit lees zou ik geloof ik een schone installatie doen met zoveel ellende en met wat je allemaal al geprobeerd hebt.
en een goede internet security nemen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zelf heb g-data maar kaspersky en nod 32 zijn ook prima

Microsoft Security Essentials is anders ook een prima antivirus programma.

Tardis

Maar waarom verdwijnt de zooi dan niet.. Dat snap ik niet.. K heb niets nieuws op m'n pc gezet en ook geen mail ontvangen!

Ok, MSE is niet de beste AV, maar is wel de enige die nooit een False-Positive geeft, dus je kan er vanuit gaan dat je echt iets hebt opgelopen, & gezien het terugkeert, is het hardnekkig.

Ga eerst even je Systeem-Herstel te purgen, door het helemaal uit te schakelen voor alle stations. Herstart.
Volg dan het Protocol van Poekje. Herstart.
Als het dan weg is, zet je Systeem-Herstel weer aan.

Tip: http://www.avg.com/nl-nl/avg-rescue-cd

Gebuik de resque CD van AVG, werkt prima zie weblink. Zo heb ik bij een buurman het Buma Stemra virus kunnen verwijderen. Lees eerst hoe je het precies moet doen, eigenlijk wijst de weg vanzelf.
Eenmaal de virus gevonden dan Hernoemen kiezen en je virus doet niets meer.
Na gebruik van deze methode wel nog je Pc goed scannen met b.v. het gratis programma Malwarebytes en kijk ook dan even naar je Java updates. Je bent ongeveer een uurtje bezig.
Er is ook zo'n CD van Kaspersky maar die vond bij mijn buurman wel de virus maar kon het niet wegkrijgen, AVG wel.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan