virussen verwijderd, computer start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Masi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Masi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2010
Hoi allemaal,
malwarebytes ontdekte 3 geïnfecteerde objecten die niet verwijderd konden worden. Met AVG free is alles gelukkig wel verwijderd, echter computer was erg traag geworden. Heb de instellingen van AVG aangepast en ook nog een tune-up programma'tje laten scannen en het laten oplossen. Heb het idee dat er iets verwijderd is wat niet had gemoeten. M'n pc blijft met opstarten elke keer herstarten. Het opstarten lukt alleen in de veilige modus. Als ik het rebooten uitzet krijg ik de melding: C000021a onherstelbare systeemfout. Heb systeemherstel geprobeerd maar die voltooid de opdracht niet. Iemand advies?????

re

bedankt voor de link maar ik kan er niet zoveel mee. Heb geen Knoppix backup CD waar hij het over heeft.
Nog andere ideeën misschien??

en zonder Windows cd? Heb er toendertijd geen bij gekregen bij het kopen van de pc.

en zonder Windows cd? Heb er toendertijd geen bij gekregen bij het kopen van de pc.

Misschien helpt het om even wat meer te weten.
Om wat voor pc gaat het? Als ik het zo zie een laptop met herstelpartitie.
In dat geval zit de installatie software van je OS daarop. Als het goed is kun je dan nog wel de gehele computer terugzetten naar fabriek af. Je gaf aan dat systeemherstel blijft hangen, dat zou ook goed kunnen kloppen omdat de fout die wordt gemeld en totale systeemfout is, windows mist een belangrijk bestand om juist te functioneren.
Het zou dan mogelijk een optie zijn om het OS (windows) in zijn geheel opnieuw te installeren of mogelijk zelfs een herstel installatie uit te laten voeren. Gezien je nog wel in veilige modus kunt opstarten zou je eerst alle belangrijke zaken veilig kunnen stellen en dat kunnen proberen.

Laatst bewerkt:
gelukt

Bedankt voor het meedenken. Heb de oorspronkelijke installatie hersteld en alles werkt nu weer goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan