Virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie64

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Berichten
369
Goede middaaaaaaaag was ik weer met een vraagje .

Ik heb inmiddels voor de tweede keer een pc geformatteerd en XP erop gezet voor iemand die gebruik maakt van quicknet.

Als virus scanner heb ik mcafee security center erop gezet en die gelijk geupdate.

Wat mij de eerste en de tweede keer gelijk opviel was dat ze wordt gebombardeerd met virussen .
c.bat en van allerlei wormpjes . Ik denk dat mcafee toch zeker iedere 3 tot 5 min met een melding komt dat hij een virus verwijdert heeft .

Ik heb net eens gebeld met die provider immers als ik de pc thuis installeer en hem aan mijn kabeltje hang is er niets aan de hand . Zelf zit ik bij athome .

De meneer aan de phone zei ehm jah ze moet er een goede firewall opzetten .
Ja ja mooie oplossing maar daarmee is het probleem denk ik nog niet weg .

Wat voor programma kan ik gebruiken om te achterhalen vanwaar die virussen afkomstig zijn?.
Is dat ip adres te achterhalen ?


m.v.g Arie .
 
Jawel weet ik bandit maar daarmee is de reden toch nog niet weg?.

Zelf heb ik daar helemaal geen last van?

Ik ben nieuwschierig waar dat vandaan komt .
 
Ook alle essentiele updates van XP gedaan ? wil ook wel schelen
 
Ja maar goed daarmee zijn de aanvallen niet van de lucht . Ze komen ook niet op de pc immers mcaffee ondervangt het wel .
Ik wil alleen weten waar ze vandaan komen .
 
Ik wil even weten wat er nou reageert? Je viruscanner of je Firewall?Het lijkt mij meer dat je last hebt van inbraakpogingen. Virussen haal je over het algemeen via je mail of P2P programma's binnen!
Wat het IP adres betreft...ik heb Norton en die geeft het IP adres wel aan maar daar kan je ook niks mee.
En dan zal je zien dat het steeds andere adressen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan