vista 32bit op 64bit systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hoi,

ik heb hier een hp dv6000 waarop ik vista home premium geinstalleerd heb.
Nadat alle drivers erbij stonden merkte ik dat de laptop niet zo "vlotjes" draaide.

Nu heb ik gezien dat het 64bit systeem is terwijl de geinstalde vista een 32 bit
versie is.

Is dat de reden waarom hij niet vlot werkt of is dit perfect mogelijk?

Groetjes Jan

Beste,

Sowieso is Visa het traagste besturingssysteem van de laatste 3 generaties (Windows XP, Vista en 7).
Het grote verschil tussen 32bit en 64bit is dat 32bit maximaal 3GbWerkgeheugen ondersteund en 64 bit meer (weet niet wat daar van de max is)
Je systeem zal waarschijnlijk meer dan 3 GB werkgeheugen hebben OF ze fabrikant heeft de mogelijkheid gegeven om uit te breiden tot meer dan 3Gb waardoor een 64bit moederbord dus wel erg handig is anders heb je hier nog niets aan.

Als je en 32bits versie van Windows installeert zal dit alleen als gevolg hebben dat je maar 3Gb werkgeheugen kan gebruiken ook al heb je er bijvoorbeeld 4 gb in zitten.

Daarentegen is er ook niet eens heel veel software die op 64 bit draait dus de reden dat de machine traag is zal daar niet aan liggen.

Sowieso is Visa het traagste besturingssysteem van de laatste 3 generaties

Daarentegen is er ook niet eens heel veel software die op 64 bit draait dus de reden dat de machine traag is zal daar niet aan liggen.

het traagst? met sp 1 en 2 is het een prima os hoor!

hoe kom je hier bij. win vista is een onafgemaakte win 7!
er zijn veel applicaties die gewoon op 64 bit draaien!. ook al zijn ze voor 32 bit!

@ts hoe kom je er eigenlijk bij dat het een 64 bit systeem is?

Laatst bewerkt:
Zou allemaal niets uit moeten maken. De hardware is al snel voor 64 bits en daar draait een 32bits windows probleemloos op

Ron

het traagst met sp 1 en 2 is het een prima os hoor!

hoe kom je hier bij. win vista is een onafgemaakte win 7!
er zijn veel applicaties die gewoon op 64 bit draaien!. ook al zijn ze voor 32 bit!

@ts hoe kom je er eigenlijk bij dat het een 64 bit systeem is?

Ik bedoel dat er weinig software is die daadwerkelijk geoptimaliseerd is voor 64 bit.
Alles draait er op maar dan wel met maximaal 3Gb.

vraagje hoeveel applicaties ken jij die ook echt meer dan 3 gb gebruiken
ik heb een laptop met 4gb ik heb hem nog nooit boven de 3 gekregen. (en ja ik heb een 64 bit os)

ontopic:
hoeveel processen lopen er op je computer. (kijk effe in taak beheer staat rechts onderin)
en welke?(maak effe screenshotje)

vraagje hoeveel applicaties ken jij die ook echt meer dan 3 gb gebruiken
ik heb een laptop met 4gb ik heb hem nog nooit boven de 3 gekregen. (en ja ik heb een 64 bit os)

ontopic:
hoeveel processen lopen er op je computer. (kijk effe in taak beheer staat rechts onderin)
en welke?(maak effe screenshotje)

Ik ken er meer dan genoeg.
Sowieso Photoshop heeft een 64 bits versie.
7Zip.
mijn loclahost voor webdevelopment ondersteund 64 bit.
de meeste games die ik speel gebruiken 64 bit dmv wat trucjes.
En ga zo maar door.
Sowieso uiteraard heeft je laptop zelf gewoon 4gb als je een 64 bit OS draait.
Dus kan je ook 4gb aan applicaties laten draaien ipv 4gb zolang je processor niet stuk loopt.

maar gebruiken die ook echt meer dan 3 gb je hebt het er nu over dat ze zoveel kunnen gebruiken.
en btw je spreekt je zelf een beetje tegen
Ik bedoel dat er weinig software is die daadwerkelijk geoptimaliseerd is voor 64 bit.
Alles draait er op maar dan wel met maximaal 3Gb.
en
Ik ken er meer dan genoeg.

maar gebruiken die ook echt meer dan 3 gb je hebt het er nu over dat ze zoveel kunnen gebruiken.
en btw je spreekt je zelf een beetje tegen

en

Ik ken er genoeg die het ondersteunen voor wat ik gebruik ja.
Echter is de software die ik gebruik en de werkzaamheden waarvoor ik mijn laptop gebruik niet de dagelijkse kost voor anderen.

Je kunt het zo zien.
Photoshop 64 bit zal meer dan 3Gb werkgeheugen gebruiken zodra die dit nodig heeft.
Zolang de bestanden nog niet dusdanig groot zijn of zoveel effecten etc over zich heen hebben dat het echt moeilijk gaat worden zal photoshop ook geen 4gb werkgeheugen gaan gebruiken.

Daarnaast heeft je OS altijd de 4GB beschikbaar.
dus stel je internetbrowser gebruikt per tabblad 500Mb werkgeheugen, dan kan je er 6 van openen met 32bit maar 8 op 64bit. Overdreven natuurlijk en andere factoren zijn niet meegerekend, maar even om te laten zien dat je OS anzich ook de 4Gb gebruikt en niet alleen de software die je er op draait.

En jij vindt misschien dat ik mezelf tegenspreek, maar dat komt denk ik eerder omdat ik niet echt de moeite neem om het gedetailleerd neer te zetten.

Als je een laptop of pc koopt die 64bit compatible is, waarom zou je er dan een 32 bit OS op zetten. Ookal is er voor mij genoeg software die op 64 bit draait en voor anderen misschien bijna niets, de extra GB's werkgeheugen voor je OS zijn altijd mooi meegenomen en het is zonde niet alles uit je machine te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan