Vista 64-bit versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Ik las ergens dat ik met mijn aankomende Pc, omdat deze 4Gb aan RAM-geheugen krijgt, dat ik de 64-bit versie van Vista moet nemen ipv een 32-bit XP-versie waar mijn huidige Pc op werkt.
De belangrijkste reden om 64-bit te nemen blijkt te zijn, dat deze versie met een groter Ram-geheugen kan werken in tegenstelling tot de andere (32-bit)versie.

..een paar vraagjes hieromtrent.

Moet ik bij het dagelijks gebruik nu nog ergens rekening mee houden nu ik de 64-bit versie krijg? Werken alle programma's die ik op mijn huidige Pc heb dan nog gewoon? En dan nog, moet ik bij de aanschaf van mijn componenten (nu of in de toekomst) nog erbij stilstaan dat ik geen 32-bit Vista heb maar een 64-bit??

Laatst bewerkt:
Wat je componenten betreft, geen idee. 32-bit programma's kunnen gewoon geinstalleerd worden. Je krijgt ook 2 program files-folders: Program Files (voor 64bit) en Program Files (x86) (voor 32 bit).

Je zult wel andere drivers moeten hebben, dus die voor 64 bit.

Wat je componenten betreft, geen idee. 32-bit programma's kunnen gewoon geinstalleerd worden. Je krijgt ook 2 program files-folders: Program Files (voor 64bit) en Program Files (x86) (voor 32 bit).

Je zult wel andere drivers moeten hebben, dus die voor 64 bit.

Welke drivers gaat het dan precies om? En staat er dan (hopelijk wel) aangegeven dat er een 64-bit driverversie beschikbaar is mocht ik een nieuwe nodig hebben (of een oude moet herinstalleren.) En je zegt dat ik twee Program Files-folders krijg.. Waar moet ik mijn programma's en spellen dan installeren?

Voor zowel je moederbord als alle rand-apparatuur heb je 64 bits drivers nodig

Qua hardware is alleen belangrijk welke processor je hebt

Het installeren in de juiste map gaat automatisch

Voor zowel je moederbord als alle rand-apparatuur heb je 64 bits drivers nodig

Het installeren in de juiste map gaat automatisch

Maar dan staat er op de installatie-cd van mobo en andere randapparaten wel de keuzemogelijheid qua bitversie aangegeven of niet?

Je zegt trouwens dat programma's automatisch in de juiste map geinstalleerd worden. Nu heb ik op mijn huidige pc alle spellen op de F-partitie staan. Dat is met de 64-bit versie ook gewoon mogelijk? Of MOET alles dan op de C-schijf?

Maar dan staat er op de installatie-cd van mobo en andere randapparaten wel de keuzemogelijheid qua bitversie aangegeven of niet?

Je zegt trouwens dat programma's automatisch in de juiste map geinstalleerd worden. Nu heb ik op mijn huidige pc alle spellen op de F-partitie staan. Dat is met de 64-bit versie ook gewoon mogelijk? Of MOET alles dan op de C-schijf?

1) Ja, dat staat op de cd aangegeven

2) maakt geen verschil, hoeft niet op C:\

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan