vista 64 en netgear

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan0107

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Heb gisteren (koopzondag) een Netgear wnb2100 gekocht met usb adapter N300.
Nu heb ik kabel via upc. Wil nu ook met de nintendo en laptop kunnen internetten.
Even bezig geweest om router te kunnen plaatsen .
Usb stick kreeg maar 35% op kabelinternet maar haalde meteen nieuwste versie op.
Router aangesloten, installatie cd in computer en dat was het.
Kreeg meteen de melding" Windows vista 64 wordt niet ondersteund."
De router herkent de pc niet als die aangesloten is, dus handmatig instellen kan dus ook niet.
Ga hem maar terug brengen, tenzij iemand een oplossing weet?
bij voorbaat dank,
Marjan

Laatst bewerkt:
Kijk eens op de site van de fabrikant of er 64 bits drivers zijn...

Daar heb ik gekeken maar volgens mij niet. Alleen voor Noord-Amerika en daar stond de wnb 2100 niet bij.

Marjan

vraag is opgelost teruggebracht naar winkel.
Daar wilden ze het niet geloven ,maar wel geld terug gehad.
Ben verder aan het zoeken maar merk dat weinig routers werken met Windows 64. Dus wacht even op 7 denk ik.

Marjan

Voor de router maakt het helemaal niet uit of je windows 32 of 64 bits gebruikt!!!

Voor de router maakt het helemaal niet uit of je windows 32 of 64 bits gebruikt!!!

Klopt, Het is alleen de "Makkelijke" installatie software om automatisch te configureren die daar problemen mee kan hebben.

Ik ben verder nog nooit een router tegen gekomen die niet via de browser ook in te stellen is. je moet dan wel in je netwerk eigenschappen van je pc wat zaken aanpassen....

Klopt, Het is alleen de "Makkelijke" installatie software om automatisch te configureren die daar problemen mee kan hebben.

Ik ben verder nog nooit een router tegen gekomen die niet via de browser ook in te stellen is. je moet dan wel in je netwerk eigenschappen van je pc wat zaken aanpassen....

:thumb::thumb:

Dat is wat ik ook dacht eigenlijk, maar was er niet zeker van...

Echter weet niet iedereen zomaar hoe je dit kan instellen via de browser ;)

Jammer dat jullie het nu allemaal zo goed weten en niet toen ik om hulp vroeg.
Maar ik heb de handleididng gewoon gevolgd en daar stond wel degelijk in dat ik de router moest starten met de bijgeleverde cd.
Die toen de melding gaf Windows 64 wordt niet ondersteund.
Dat is wat ik zeker weet.
Over instellen via je browser en even wat zaken in je pc regelen daarvoor koop je geen router die alles voor je regelt.

Marjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan