Vista 64 herkent mijn C: en D: drive niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmeesters

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Erger nog:
Ook de harddisk wordt door vista niet meer herkend. Bij het starten van de PC kan ik kiezen uit:
1. Windows normaal starten: werkt niet
2. Opstartherstel starten: werkt niet

Dit probleem is ontstaan na een Merge van een hidden partitie naar een externe harddisk. Ik gebruik hiervoor Acronis DDS. Daarna herkende DDs mijn C: en D: drive niet meer. Volgens Vista explorer en diskmanagement waren ze gewoon aanwezig op Disk 0 en de externe schijf J: op disk 1. Door de helpdesk van Acronis moest ik Acronis DDS deinstalleren en een Acronis cleanuptool draaien, waarop een reboot. Daarna niks meer.
De rescuedisk van Kaspersky herkent de drives wel, maar heeft (volgens mij) geen mogelijkheden om het te repareren.
Iemand enig idee hoe ik dit kan repareren?

Ik ken geen van de gebruikte tools, dus daar kan ik je geen advies over geven.
Wat je nog zou kunnen proberen is het starten met de DVD van Vista en dáár kiezen voor een reparatie. Vista zal dan, zonder bestanden o.i.d. te wissen, proberen de boel te repareren. Nee heb je al....................

gast0225,

Met dank voor de snelle reactie. En dat op zaterdag.
De betreffende PC is een desktop van ACER met voorgeinstalleerde software en de rescue CD doet het ook al niet.

JanM

Ai, dat is redelijk bijzonder want een recovery DVD zou in principe als een blind paard de schijf moeten gaan formatteren en daarna in één klap de gehele installatie terugzetten. Je kan ook een normale DVD van iemand lenen, zolang je je eigen serial maar invoert.

gast0225,

Kan ik ook nog wel eens proberen. Nou nog iemand vinden met die CD's.

IK laat nog van me horen, maar ik sta open voor alle andere oplossingen,

JanM

Opgelost

Nou ja.............. Niet echt opgelost. Ik heb Windows 7 geinstalleerd en daar waren ze weer.

Nou Acronis Tue Image nog zover krijgen dat ze ook disk 0 kunnen herkennen.

En als je Acronis nu eens achterwege laat? Heeft Acronis zijn software 7 ready verklaard?

Dat hebben ze zeker. En intussen ben ik er ook achter dat disk 0 een normale disk is.
Dus de problemen met Acronis blijven nog wel even bestaan.

JanM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan