Vista activatie (windows start niet meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colossos159

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
2
Hallo,

2jaar geleden kocht ik een PC waarop windows Vista vooraf geïnstalleerd. Ik had nooit geen problemen tot vorige maand mijn hard drive het begaf.
Ze hebben er een nieuwe ingestoken en een Windows Vista geïnstalleerd van hun. Na een paar dagen kreeg ik de melding dat ik windows diende te activeren en zo. Ik heb hier echter niet direct belang aan gehecht en nu een maand later krijg ik Windows zelf niet meer opgestart !!

Ik krijg een foutmelding : Windows activeren . Met de mogelijk om op internet naar een oplossing te zoeken maar ik kan dus niet meer in Windows zelf tenzij in veilige modus.
Dit is de error code:
0XC004E003

Ik heb uiteraard een legale key (achteraan op een sticker van mijn PC) maar in veilige modus kan ik windows niet activeren.

Ik heb dus enkel een Internet Explorer browser en hoe verwachten ze nu hoe ik mijn Windows moet activeren?

Help me aub want dit is heel frustrerend.
 
Laatst bewerkt:
hallo

normaal gezien als je opstart kan je nog kiezen voor windows vista nu activeren maar dan moet hey wel op het net aangesloten zijn. als je er dan op klikt zou het moeten lukken heb ik ook zo gedaan.:thumb: veel geluk.
 
Dank voor de reacties.

Het probleem is dat ik niet kan kiezen voor windows activeren, ik heb enkel een Internet explorer browser.

Bij opstarten krijg ik enkel een zwart scherm met een kadertje:

Windows activeren (is gewoon titel van het kadertje)
De license service heeft inconsistentie in bla bla register bla bla vastgesteld...

Online probleem oplossen (dit is een link naar Microsoft waarbij ik dus in Internet explorer terecht kom)

Details van fout:
0x00C...


Dit is om gek van te worden. Het kan toch niet dat je na 30 dagen de activatie vergeten bent, ze je gewoon eruit rammen. Geef me dan tenminste de mogelijkheid om mijn product key in te voeren en te activeren.

Wat ik vanavond ga proberen:
- Naar het schijnt kan ik in de Internet Explorer adresbalk naar c:\windows\system32 gaan en daar het commando "slmgr -rearm" ingeven. Ik zou dan een extra 30 dagen krijgen om windows te activeren maar deze oplossing lijkt me niet echt te gaan werken (ben benieuwd).

- Als het vorige niet lukt: ik heb nog een Windows Vista Reinstallation DVD en eens zien wat ik daarmee kan doen (systeem herinstalleren?). Alhoewel ik hier niet veel op vertrouw want het is een DVD die ik hier op het werk heb meegenomen en dus niets met mijn PC te maken heeft.


Het is ongelooflijk hoe ze je een PC verkopen met alles voorgeinstalleerd en als er iets foutloopt of je wil volledig alles zelf herinstalleren dan zit je volledig vast. Geef ons gewoon een echte legale Windows Vista installatie CD bij aankoop van de PC.
 
Laatst bewerkt:
hey

als dat alles nog niet werkt. kan je nogal tijd naar microsoft bellen he en het hen uitleggen.
die kunnen je zeker verder helpen hoor. en als je een echte serial heb moet je ook geen schrik hebben om dit de doen. het het zelf ook al veel gedaan.
veel suc6. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan