Vista afsluit drop-down menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Als ik Vista af wil sluit via start en dan afsluiten krijg je eerst een drop-down menu waar dan gelijk slaapstand in staat. Nu gebruik ik dat nooit en wil ik eigenlijk gelijk de optie afsluiten zien. Kun je hier iets aan veranderen? Het werkt niet handig om steeds dat menuutje te moeten uitklappen.
Alvast dank.

Daar kom ik niet uit. Ze hebben het daar over een optie 'hardware en geluiden' in het configuratiescherm maar zie die optie helemaal niet staan. Als ik dan bij Energiebeheer kijk kom ik ook geen schema wijzigen tegen of iets dergelijks.

Ik had net even gekeken, het pad klopt niet wat ze aangeven.
Configuratiescherm > Energiebeheer > linker kolom heb je de optie "het gedrag van de aan / uit-knop bepalen".

Dat is gewoon het gedrag van de aan en uit knop van de PC. Ik bedoel de afsluitfunctie van via start/afsluiten, softwarematig dus.

Uit de Windows help;
De computer uitschakelen met de knop Aan/Uit-knop
U kunt uw computer in deze versie van Windows op een eenvoudige wijze uitschakelen: klik hiertoe op de knop Aan/Uit in het menu Start.

Hier wordt een afbeelding bij gegeven van de aan/uit knop in het start menu.

Het gedrag van je fysieke aan / uit knop op de pc kast regel je namelijk in het Bios.

Welke optie moet ik dan hebben in "het gedrag van de aan / uit-knop bepalen". Hij stond namelijk al op 'afsluiten'.

Configuratiescherm
Energiebeheer
Wijzigen wanneer de computer in slaap gaat (links in het taakvenster)
Geavanceerde energie-instellingen wijzigen (blauwe tekst)
Aan/uit-knop en deksel
Aan/uit-knop van menu Start
Kies daar Afsluiten in plaats van Slaapstand

Mvg,
ZeroF :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan