Vista afsluiten onderbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

costyboy1983

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Hey,

Ik zoek nu al geregelde tijd of er een oplossing is voor mijn vraag:

Als ik toevallig op de shutdown button in vista startmenu duw sluit mijn computer af. Als dit toevallig is en niet gewild zou ik graag dit willen annuleren. Maar bestaat er daar een applicatie voor?

Bedankt

David

Ik betwijfel het, waarom zou iemand een applicatie willen / moeten maken voor iets dat zelden of nooit gebeurt en dat verder geen enkele toegevoegde waarde heeft?

Ik betwijfel het, waarom zou iemand een applicatie willen / moeten maken voor iets dat zelden of nooit gebeurt en dat verder geen enkele toegevoegde waarde heeft?

Ik begrijp niet waarom je er zo scheptisch tegenover staat. Hoe vaak gebeurt het niet dat je je pc afsluit en nadien plots nog iets invalt dat je moet doen. Dan maar weer opstarten en dit duurt toch weer een eind. Dus; Dat zou toch handig zijn!!

Gr

David

Laat ik het dan anders zeggen:
als ik van mijzelf zou weten dat ik van de 10 keren dat ik op de aflsuitknop druk, er 5 keren achterkom dat ik eigenlijk nog iets had moeten doen, dan zou ik gedurende 1 week voor het slapen gaan 25 strafregels op zeggen:

"Voordat ik mijn pc afsluit moet ik 0,5 seconden nadenken of ik wel alles gedaan heb wat ik wilde doen"..................

Na 1 week opzeggen zou ik er waarschijnlijk zó de balen van hebben, dat ik voortaan bij het afsluiten van mijn pc éérst 0,5 seconden in acht neem, alvorens op afsluiten te drukken.

Ik begrijp niet waarom je er zo scheptisch tegenover staat. Hoe vaak gebeurt het niet dat je je pc afsluit en nadien plots nog iets invalt dat je moet doen. Dan maar weer opstarten en dit duurt toch weer een eind. Dus; Dat zou toch handig zijn!!

Gr

David

ik denk dat hij meer bedoelt: dat hij door het startmenu gaat en per ongeluk de afsluitbutton indrukt, dit kan evengoed een andere programma zijn dat hij start, maar hij wil dus eerst bevestigen voordat hij afsluit (ik denk dat dit zo was in xp en bij men linux is dit zo)
Dus dat je op afsluiten drukt dat je nog een keer moet bevestigen, "Bent u zeker dat u wilt afsluiten".

Zinloze discussie, maar goed.

Je kunt iets heel eenvoudig zelf maken:)
Start kladblok en typ een tekst.

Probeer dan de pc maar eens uit te zetten.
Kladblok zal vragen om het bestand op te slaan, daar klik je op annuleren.
Op een gegeven moment zal windows een scherm laten zien dat die probeerd kladblok te sluiten. Die annuleer je gewoon.

Wel niet ideaal, maar het is wel opgelost:thumb:. (Dit werkt met XP, ik denk dus ook met Vista)

Succes,
Mathijs

Klopt, het is niet ideaal maar toch zou het handig zijn. Maar misschien van die rode button een afmeld knop ervan maken. Kan dit?

Maar hoe kan het eigelijk dat je die PER ONGELUK indrukt???
dan moet jeal op start klikken en dan naar afsluiten en dan afsluiten kiezen......

Hij bedoelt niet zo'n ongeluk.
Maar je bent klaar met de documenten of zo, en je wilt de pc uit zetten.
Je drukt op afsluiten, en dan bedenk je je meteen: Ik had dat ander document ook moeten maken.
Dus kan je de pc weer aanzetten voor het maken van dat document.

Ik denk dat die dat bedoelt met ongeluk:rolleyes:

dan volg ik Pasja zen advies, denk telkens een halve seconde na voor je afsluit, want echt slim is dat niet he :confused:

Jah, Het is net zoals GhastlyMIB zegt, je mag het keren of draaien zoals je het wilt maar als je een enquete zou doen, zouden er veel meegaan in mijn oordeel. Ik werk met veel mensen en die hebben ook vaak zoiets van "als we die pc nu toch maar niet af hadden gesloten". Maar om op mijn eerdere vraag te komen, het zou handig zijn om die knop van aard te wijzigen en bv afmelden mee te geven. Dat duurt nog niet zolang als je dan een fout maakte. En als je verder wilt afsluiten zit hij al in het 2de deel van dat process.

Mvg
David

Jah, Het is net zoals GhastlyMIB zegt, je mag het keren of draaien zoals je het wilt maar als je een enquete zou doen, zouden er veel meegaan in mijn oordeel. Ik werk met veel mensen en die hebben ook vaak zoiets van "als we die pc nu toch maar niet af hadden gesloten". Maar om op mijn eerdere vraag te komen, het zou handig zijn om die knop van aard te wijzigen en bv afmelden mee te geven. Dat duurt nog niet zolang als je dan een fout maakte. En als je verder wilt afsluiten zit hij al in het 2de deel van dat process.

Mvg
David

Druk dan op de knop AFMELDEN ipv AFSLUITEN:confused:

Ik vind het onderwerp eigenlijk te bizar om er verder veel woorden aan te spenderen. Het laatste wat ik erover zeg is dat ik mij aansluit bij het bericht hier direct boven. Als een user regelmatig afsluit zonder dat te willen, dan moet íe zichzelf aanleren om NIET af te sluiten, maar idd. om af te melden o.i.d.

blijkbaar zijn het de verkeerde personen om mij bij te staan hier .... Sluit deze topic maar!! Slu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan