Vista afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

yostiemontana

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Het klinkt vast best wel stom, maar hoe kan je Vista afsluiten? Want als ik op "shut down" klik in het menu, dan sluit de pc af en dan start ie weer opnieuw op. Weet iemand hoe je dat kan voorkomen?? :confused:

Voor je het gaat steken op enige hardwarefout, controleer even of de juiste actie is toegewezen aan de knop met het stand by-teken op. Dit doe je via je Configuratiescherm >> Accu-instellingen wijzigen >> Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen.

Een snelkoppeling maken met de tekst: shutdown -s -t 10 -f werkt ook niet. Als de PC reboot komt er een Error scherm te staan dat Windows neit correct is afgesloten.

yostiemontana,

Wordt Windows überhaubt wel afgesloten of valt het systeem uit? Beschrijf eens gedetailleerd de situatie zoals die gebeurd nadat je op afsluiten hebt geklikt?
Ik vermoed namelijk dat James deels gelijk zit en dat de PC op een soort slaapstand/stanby overschakelt. Vervolgens zou de PC hier niet meer goed uit ontwaken en dus wel uit zijn geschakeld, maar niet afgesloten.
Dit zou de melding bij het opstarten verklaren.

yostiemontana,

Wordt Windows überhaubt wel afgesloten of valt het systeem uit? Beschrijf eens gedetailleerd de situatie zoals die gebeurd nadat je op afsluiten hebt geklikt?
Ik vermoed namelijk dat James deels gelijk zit en dat de PC op een soort slaapstand/stanby overschakelt. Vervolgens zou de PC hier niet meer goed uit ontwaken en dus wel uit zijn geschakeld, maar niet afgesloten.
Dit zou de melding bij het opstarten verklaren.

Zo sluit ik de pc af:

Ik open het start menu, dan zie je naast het power tekentje en het slotje een pijltje staan. Daar klkik ik op en dan krijg ik een menu. Dan klik ik op "Shut down" (ik heb de engelse versie, misschien heeft dat iets te maken met het probleem?), dan komt er hetzelfde scherm als dat je inlogt, maar in plaats van het inlog-gedeelte komt er te staan: Windows wordt afgesloten. Dan is ie bijna afgesloten en dan komt er een blauw scherm met tekst (deze tekst verdwijnt alleen zo snel weer, dat je niet kunt lezen wat er staat.). Dan gaat de computer uit, en dan na een paar seconden start ie weer op en komt er een melding dat windows niet goed is afgesloten en hoe ik windows weer wil opstarten (safe mode, network mode, start windows normally, dat soort dingen). Ik klik gewoon op "start windows normally" en dan komt het inlog scherm. ik log in en dan komt er een schermpje met: Windows is niet correct afgesloten. Eronder staan dan twee opties: "Op internet naar een oplossing zoeken" en "cancel". Dat gebeurt er dus. Ik heb van een vriend ook een tip gekregen dat je met een snelkoppeling je computer kan afsluiten en dat werkte ook, maar dan start ie toch weer opnieuw op!!! Helluppie!:shocked:

Voor je het gaat steken op enige hardwarefout, controleer even of de juiste actie is toegewezen aan de knop met het stand by-teken op. Dit doe je via je Configuratiescherm >> Accu-instellingen wijzigen >> Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen.

Ik heb geprobeert wat je zei, maar hij blijft zo doen.:(

Het is dus wél een fout. :D (Welkom op helpmij.nl trouwens :))

1. Ga even naar Configuratiescherm >> Systeem en onderhoud.
  2. Klik het onderdeel Systeem aan en druk links in de blauwe balk op "Geavanceerde systeeminstellingen".
  3. Klik op Doorgaan.
  4. Klik in het venster dat nu opent in het onderdeel Opstart- en herstelinstellingen op de knop Instellingen.
  5. Haal het vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw opstarten.
  6. Druk op OK en vervolgens in het scherm Systeemeigenschappen ook nog eens op OK.
  7. Sluit het configuratiescherm.
  8. Sluit de PC af, normaalgezien blijft het blauwe scherm nu staan. Schrijf eerst de foutcode (stopcode) over op een papiertje, en post ze daarna hier.

Laatst bewerkt:
Dit is een mogelijke oplossing: http://forums.techguy.org/windows-vista/613762-vista-blue-screen-shutdown-solved.html

Het probleem komt vaker voor en wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door Hardware. Dit probleems was overigens ook al in Windows XP aan de orde.

Om hier zeker van te zijn, doe wat James zegt en noteer zoveel mogelijk gegevens.
[smallimg]http://faq.tweakers.net/wos/howto/bsodguide/bsod_big.gif[/smallimg]

Bij de omschrijvende melding staat: TERMINAL_SERVER_DRIVER_MADE_INCORRECT_MEMORY_REFERENCE

Bij de STOP foutcode staat: 0x000000CF

Bij het bestandsnaam staat: ati2dvag.dll

Nu ik deze gegevens heb, denk ik dat het iets te maken heeft met mijn grafische kaart. Is dat zo?

Correct.
Dit bestand heeft met de ATI videokaart te maken maar je kunt hier niet blind op varen.

Om te beginnen:
Grafische kaart drivers opnieuw installeren.
www.ati.com

Volgens mij gaat het om een pro versie van Vista (Business, Ultimate). Klopt dit?

Correct.
Dit bestand heeft met de ATI videokaart te maken maar je kunt hier niet blind op varen.

Om te beginnen:
Grafische kaart drivers opnieuw installeren.
www.ati.com

Volgens mij gaat het om een pro versie van Vista (Business, Ultimate). Klopt dit?

Ik heb inderdaad Ultimate. Ik speel ook vaak Scarface, maar als ik die op de hoogste kwaliteit speel, dan komen er na een tijdje vage strepen op het beeld, waardoor je niks meer kan zien. Ik denk dat dat ook met de driers te maken heeft. Ik gaat gelijk die drivers herinstalleren.

Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds blijft die foutmelding komen.

Misschien kan je grafische kaart niet op Vista draaien?? Of download speciale Vista drivers voor je grafische kaart. Die ga ik voor je opzoeken!

Misschein vind je hier iets:
Klikerdeklik!

Laatst bewerkt:
Misschien kan je grafische kaart niet op Vista draaien?? Of download speciale Vista drivers voor je grafische kaart. Die ga ik voor je opzoeken!

Misschein vind je hier iets:
Klikerdeklik!

ik heb de drivers geïnstalleerd, en nu doet ie het gewoon normaal. hartstikke bedankt allemaal, voor jullie hulp!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan