Vista - alles formateren en opnieuw beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Ik wil mijn C: helemaal formateren om zo alle rommel eraf te krijgen.
Het gaat Vista en ik heb 2 recovery DVD's aangemaakt.
Als ik echter links en rechts over ecovery lees, krijg ik het spaans benauwd.
Heeft iemand al enige ervaring met het opstarten en herstellen via met de recovry DVD's

Maar voordat je formateerd, wat zijn de problemen? Vaak zijn er nog andere goede (snellere) oplossingen.

Grtz.

Alles loopt steeds trager, ondanks het feit dat ik alles netjes bijhoud, geen spyware, geen hijjack, maar ik download veel van de nieuwsserver en verwijder ook weer veel. Defragmenteren doe ik wekelijks.
In het verleden met Win Xp poetste ik ook met formateren de zaak weer op en dan kon ik er weer een jaar tegen.

Ik doe het nu liever niet, dus als u een betere methode weet, ik hou me aanbevolen.

Spyware en spybots zijn niet de enige die je systeem vertragen. Ook je register kan dicht slippen met rommel. Heb je je register al eens opgeschoond met CCleaner?
Weet je zeker dat je virusvrij bent? Met welk progje controleer je op Spyware?

Grtz.

Ik ken het stuk en ik denk dat het zo is maar....."de ketting is zo sterk als de zwakste schakel" ik bedoel: het moet allemaal "kloppen"
Geen Spyware, geen virussen, een schoon register, een gedefragmenteerd station, geen overbodige mappen en bestanden en de juiste drivers die maken dat een systeem soepel draait.

Grtz.

Register cleaners halen alleen dingen weg (of overschrijven ze) die toch al niet meer gebruikt worden, dit zou in feite de boel niet mogen vertragen neemt alleen steeds ruimte in.
De foute sleutels die niet goed zijn en kunnen vertragen zullen met bv een hijackthis moeten worden op gespoord en verwijderd.

Spyware en spybots zijn niet de enige die je systeem vertragen. Ook je register kan dicht slippen met rommel. Heb je je register al eens opgeschoond met CCleaner?
Weet je zeker dat je virusvrij bent? Met welk progje controleer je op Spyware?

Grtz.

Ja ik gebruik regelmatig CCleaner en Registry Clan Expert.

Ik heb de knoop doorgehakt en de C: geformateerd. Vista er weer op gezet m.b.v. de recovery dvd's.
Daarna Vista, na wat zweetdruppels, naar mijn hand gezet.
Alle problemen met dicht slibben zijn verdwenen.

Ik blijf nog wel met een vraag zitten over partitieëren, maar deze zal ik nog plaatsen in een nieuwe vraag.
Dank u voor de hulp.

Tja, een nieuwe installatie is altijd het mooist natuurlijk. Ben je weer helemaal schoon !
Wat wou je weten van partioneren dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan