Vista-backup terugzetten op nieuwe laptop met windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellowf

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Mijn oude laptop met Vista daarop is laatst definitief gecrashed. Nu maakte ik iedere dag automatisch een (incrimentele) backup - van alleen de bestanden - op een externe harde schijf.

Nu heb ik een nieuwe laptop met Windows 8.1. Echter ik kan geen manier vinden om de backup van de externe schijf terug te zetten. Veel gezocht in fora en op internet maar daar heeft men het steeds over bestandsgeschiedenis gebruiken. Maar er ís geen bestandsgeschiedenis!

Iemand een suggestie?

bvd

Volgens mij kun je geen incrementele back-up van een andere pc met een ander besturingssysteem (Vista) terugzetten naar een andere nieuwe pc met Win 8.1 (in dit geval).
De incrementele back-up's zijn immers van de specifieke Vista bestanden gemaakt (met path verwijzingen enz.) die op je oude laptop stonden waar je ingelogd was en kunnen op die manier niet gebruikt of geïmporteerd worden naar Win 8.1 waar je ook nog eens met een andere account bent ingelogd .
Het is immers een ander besturingssysteem, beter was geweest als je gewoon je belangrijke bestanden had gekopieerd naar die externe schijf, dan was er niets aan de hand geweest.
Een incrementele back-up per dag. In deze back-up worden alleen die bestanden opgeslagen die sinds de vorige volledige of incrementele back-up zijn veranderd. Om een volledige "bestand map" terug te plaatsen zijn de laatste volledige back-up, en alle daar op volgende incrementele back-ups nodig. Bron: Wikipedia
Die "bestand map" is dus bedoeld voor de pc waarvan je de back-up hebt gemaakt.
Persoonlijk denk ik dat het je niet gaat lukken, maar je weet maar nooit.
Als er andere forumleden zijn die wél de oplossing hebben dan horen we het wel weer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan