Vista beveiligings software!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Daar ik dit weekend mijn nieuwe PC krijg met Dual Boot Vista/Xp was ik op zoek naar beveiligings software voor Vista. NU vind ik wel het één en ander maar voorzichtig als ik ben zou ik graag willen weten van Vista gebruikers welke anti virus en firewall ze gebruiken en hoe de ervaringen en hoe ervaringen zijn.
Ik hoor graag van jullie,

Raymond Bos

Ik gebruik nog altijd McAfee 8.5. De firewall en anti-virus applicaties van hun zijn nog altijd onovertroffen (volgens mijn "humble opinion")

Ik gebruik in combinatie met Vista Ultimate NOD32 als antivirus en de ingebouwde Vista Firewall.
Bevalt me beide uitstekend!

Ik nu AntiVir ( van Avira ) en de Windows Firewall.
Bevalt me uitstekend!:thumb:

Heb hiervoor NOD32 2.7 gehad, liep ook prima, maar ik wilde eens wat anders proberen.

Raymond, succes met Vista!:thumb:

Maar is het niet zo dat de Vista Firewall net zoals de XP Firewall geen uitgaand verkeer controleert?

wat ik hier lees is dat Vista Firewall wel uitgaande dingen blokkeerd.
Link

Avast schijnt ook compatible te zijn en daar werk ik nu mee onder XP....iemand ervaring?

http://www.avast.com/eng/avast-antivirus-and-windows-vista.html

@ Dapunt, ik lees het even door.

Ik zou het als ik jou was nog maar even aandachtig lezen Dapunt....

Net als in Windows XP SP2 is ook Windows Vista van een firewall voorzien, een firewall die volgens Microsoft nog beter geworden is, omdat ook uitgaande verbindingen nu geblokkeerd kunnen worden. Probleem is echter dat dit standaard niet gebeurt, en dus al het uitgaande verkeer gewoon wordt toegelaten.

"We hebben ontdekt dat de uitgaande firewall in Vista standaard is ingeschakeld, maar dat alle uitgaande verbindingen die niet aan een regel voldoen, gewoon doorgelaten worden. In de standaard configuratie zijn er zelfs geen "block" regels, alleen maar regels die verbindingen toestaan. In andere woorden, ook al staat de firewall aan, hij doet niks" zegt Rowan Trollope van Symantec.

Microsoft laat in een reactie weten dat als gebruikers elke uitgaande verbinding moesten toestaan, ze uiteindelijk "klikmoe" worden en dit de gebruikerservaring niet ten goede komt. Een slecht excuus, omdat bijna elke andere personal firewall vandaag de dag op de markt niet werkt zoals Microsoft denkt. ZoneAlarm, Symantec en andere firewalls houden een database bij van bekende applicaties, zodat die zonder problemen verbinding kunnen maken.

Volgens Robert Vamosi verdient Microsoft geld aan haar Windows en Office software. Programma's die verbinding met de buitenwereld maken, iets wat problemen met bepaalde firewalls kan geven. Microsoft heeft een hekel aan helpdeskproblemen van gebruikers. Het bedrijf verscheept liever een produkt met zoveel mogelijk features ingeschakeld. In dit geval is het toestaan van de uitgaande verbinding handig voor de zakelijke gebruikers, maar niet voor thuisgebruikers die hun creditcardgegevens willen beschermen.

Ervaren gebruikers kunnen nog de nodige instellingen maken, maar voor de meeste thuisgebruikers is dit te ver gezocht, omdat die niet weten wat ze moeten blokkeren en toestaan. Elke persoonlijke firewall is dan ook beter dan die van Microsoft, sterker nog, je kan het niet eens een echte firewall noemen, gaat Vamosi verder.

Laatst bewerkt:
O ik had een beetje haast met alles en had het begin doorgelezen maar ik ga nu de rest doorlezen.

Maar is het niet zo dat de Vista Firewall net zoals de XP Firewall geen uitgaand verkeer controleert?

De Windows Firewall in Vista doet dat ( als ik me niet vergis ) wel. De firewall van Vista vind ik prettiger werken dan die van XP.

Ik gebruik Avast, en de ingebouwde Windows firewall. Avast werkt gewoon onder Vista (wel de nieuwste versie downloaden).

Natuurlijk spreekt symantec ed tegen MS zodat mensen HUN firewall en overige software zouden gaan gebruiken. Puur commerce.
'voorlopig' is windows firewall in vista echt wel voldoende (tot men weer dingen heeft gevonden om die te omzeilen en daartegen zijn er meer en betere firewalls compatibel met vista)

En uitgaand verkeer blokkeren lijkt me nou niet zo moeilijk.
Alles waarvan je zeker bent: "JA, en onthouden"
alles wat je niet zeker weet: "nee, en niet onthouden".
Als ik moet kiezen tss klikmoe en veiligheid kies ik voor klikmoe.

Uiteraard kies ik ook voor klikmoe, laat dat duidelijk zijn.
Zone Alarm schijnt met zijn nieuwe versie ook compatible te zijn met Vista. Ook geen slechte keus lijkt mij. Heb hem in het verleden altijd gehad maar moest noodgedwongen overstappen naar Sygate.
Bedankt voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte wat betreft de keuze en het resultaat ervan. :thumb:

Als een nieuwe versie van ZoneAlarm goed kan samenwerken met Vista, is ZA ook een goede keuze.
Succes ermee!:)

Ik dacht dat die Markt Meesters zo goed verdienden. :p

Ik krijg geen provisie helaas....:(

Ik denk dat ik voor Avast en Zone Alarm ga.
We keep in touch!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan