Vista bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Sinds anderhalve maand heb ik een nieuwe PC met Vista. Dit werkt helaas niet geheel probleemloos. Het grootste probleem lijkt nu dat het systeem regelmatig bevriest op de meest onverwachte momenten. Vaak tijdens het surfen en opvallend vaak op het moment dat ik "Mail" aanklik om nieuwe E-mails op te halen.

Inmiddels is mijn systeemstabiliteit gedaalt naar 2.85, en dit op een schaal van 10. Tijdens mijn speurtocht naar mogelijke oorzaken blijkt tevens dat de SQL-writer nooit wil opstarten. Ik weet overigens helemaal niet wat deze toepassing doet en hoe fataal het is als deze niet werkt. Geheugen en schijven heb ik al gecontroleerd maar deze lijken goed te werken.

Wie heeft verder nog een idee ?

Hoe lang heb je al problemen??
gelijk toen je hem had gekocht of daarna pas??

Ik heb hem op 2/11 opgehaald en vanaf 13/11 begon ik serieus problemen te krijgen.
SQL-writer werkt vanaf 22/11 niet meer.
Vanaf 18/11 ook 4 of 5 keer een blauw scherm gehad, op 9/12 de laatste.

Systeem loopt overigens naar mijn mening niet langzaam of stroperig.

Heb je al een keer systeemherstel geprobeerd??

LET OP ALS JE DIT DOET BEN JE WEL ALLES KWIJT VAN SOFTWARE ENZO DIE JE HEBT GEINSTALEERD NA DIE TIJD;)

Heb ik nog niet gedaan en lijkt een goede suggestie. Echter het oudste herstelpunt die het systeem aangeeft is 10/12 en ik zat toen al dik in de problemen, dat lijkt dus geen optie.

Overigens heb ik gelezen dat Vista op de installatie DVD een herstelfunctie heeft ingebouwd. Is dit ook van toepassing op een OEM versie van Windows, ik kan het op mijn DVD niet vinden ?

Laatst bewerkt:
hoi

Ik zou het eigenlijk niet weten, want ik heb bij mijn laptop geen dvd gekregen:(
misschien moet je gewoon ff googlen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan