Vista blijft hangen bij opsterten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Berichten
430
Ik heb Windows Vista. Nu blijft hij hangen bij het opstarten. Dat doet hij bij dat balkje.
 
F8 indrukken vanaf het moment dat de stroom eropkomt.

Maar even los van dat:

je hebt vandaag een nieuwe pc gekregen en bij de eerste keer dat je 'm aanzet gebeurt dit..............
 
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ik heb de veilige modus gevonden. Gestart in veilige modus. En nu is hij blijven hangen in: "Geladen: \windows\system 32\drivers\crcdisk.sys" Die heeft hij dus al geladen. Het bestand wat er na komt is waarschijnlijk het probleem. Dus als ik weet welk bestand het is, kan ik het bestand misschien vervangen.
 
F8 indrukken vanaf het moment dat de stroom eropkomt.

Maar even los van dat:

je hebt vandaag een nieuwe pc gekregen en bij de eerste keer dat je 'm aanzet gebeurt dit..............

Blauwe gedeelte gezien?
 
F8 indrukken vanaf het moment dat de stroom eropkomt.

Maar even los van dat:

je hebt vandaag een nieuwe pc gekregen en bij de eerste keer dat je 'm aanzet gebeurt dit..............
Nee deze laptop is bijna 2 jaar oud. Geeft wel vaker gedoe met vista. Maar heb nu de recovery niet bij me in de buurt. Dus ik probeer het op een andere manier op te lossen.
 
Nog niks blauws gezien. Ik kom niet verder dan het laden en dat is allemaal in het zwart met witte tekst.
Ik bedoelde eigenlijk de tekst die ik in het blauw typte, maar daarop heb je al geantwoord.

Je had wellicht al door dat ik de vraag natuurlijk niet echt serieus bedoelde?
Natuurlijk is de laptop niet nieuw, maar jij geeft zo allemachtig weinig startinformatie dat het bijna glazen bol kijken is voor ons om een inschatting te maken.

Dit probleem ontstaat in 99% van de gevallen nooit "spontaan"; er is dan áltijd een gebeurtenis aan voorafgegaan: hardwarematig of softwarematig. (gebeurtenis is bijv. verandering van iets)

Start de machine helemaal niet door in de veilige modus, m.a.w. hij blijft ook daar hangen, ondanks meerdere pogingen?
 
Laatst bewerkt:
Doorgaan door te kiezen: Windows starten in de veilige modus. Doe het straks nog een keer, maar kijk eerst eens in apparaatbeheer of daar vreemde dingen te zien zijn. Zo ja, meld dat dan even hier, zo nee, dan weer F8 modus starten en daar kiezen voor : "Windows opstarten met de laatst bekende en goed werkende..............." (of woorden van soortgelijke strekking -ik weet uit mijn hoofd zo even niet wat exact de omschrijving is die er staat als keuzemogelijkheid-)

Is er een apparaat aan de laptop gekoppeld (USB apparaat?)

Wat is het antwoord op de "rode tekst" in het bericht van 13.47 uur?
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk de tekst die ik in het blauw typte, maar daarop heb je al geantwoord.

Je had wellicht al door dat ik de vraag natuurlijk niet echt serieus bedoelde?
Natuurlijk is de laptop niet nieuw, maar jij geeft zo allemachtig weinig startinformatie dat het bijna glazen bol kijken is voor ons om een inschatting te maken.

Dit prboleem ontstaat in 99% van de gevallen nooit "spontaan"; er is dan áltijd een gebeurtenis aan voorafgegaan: hardwarematig of softwarematig. (gebeurtenis is bijv. verandering van iets)

Start de machine helemaal niet door in de veilige modus, m.a.w. hij blijft ook daar hangen, ondanks meerdere pogingen?

Ik was er vanmorgen mee bezig. Ik dacht dat ik nog een volle accu had. Maar dat bleek dus niet. Dus toen hij op het bureaublad was aangekomen. Viel hij uit. Ik denk dat dat dan de oorzaak is. Maar het is me wel vaker gebeurt dat hij wegviel. Maar dan starte ik hem op nieuw met netsnoer en dan is er meestal niks aan de hand. Maar nu blijkbaar wel.
 
Zie je nu dat het handig is om meer informatie te geven? Als we alle informatie "eruit moeten trekken", worden topics nodeloos lang.

Wellicht is na het opstarten met "Laatst bekende etc. etc." het bericht opgelost.
 
Ik heb Vista opgestart in de veilige modus. Toen heb ik systeem herstel gedaan. Terug gezet op zaterdag. En nu doet hij het weer goed. Iedereen heel erg bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan