Vista blokkeert zodra internetkabel wordt aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayjay3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Beste allen,

Ik heb weer een bijzonder computerprobleem bij de hand. Mijn Vista-systeem op compaq laptop werkte altijd goed, echter plotsklaps doet er zich een probleem voor. Hij loopt namelijk vast waardoor hij extreem traag is en niks mee opent. Nu ben ik er achter dat wanneer ik de laptop opstart zonder internetkabel hij wel perfect werkt. Zodra ik de internetkabel erin stop loopt hij echter vast. Al van alles geprobeerd (t is geen malware, ook automatische updates van windows uitgezet) wat het mogelijk zou kunnen zijn. Het rare is dat in de veilige modus het wel mogelijk is om de internetkabel erin te stoppen. Hij loopt dan niet vast en internetgebruik is dan gewoon mogelijk. Heeft iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn want ik zit met mijn handen in het haar. Alvast bedankt

Jay

En je hebt niks veranderd?
Wat mij opvalt is dat hij wel in Veilige Modus werkt wat mij doet denken dat er wellicht een conflict is met drivers. Wellicht kan je eens kijken of er nieuwe drivers zijn voor je netwerkkaart.

Beste allen,

Ik heb weer een bijzonder computerprobleem bij de hand. Mijn Vista-systeem op compaq laptop werkte altijd goed, echter plotsklaps doet er zich een probleem voor. Hij loopt namelijk vast waardoor hij extreem traag is en niks mee opent. Nu ben ik er achter dat wanneer ik de laptop opstart zonder internetkabel hij wel perfect werkt. Zodra ik de internetkabel erin stop loopt hij echter vast. Al van alles geprobeerd (t is geen malware, ook automatische updates van windows uitgezet) wat het mogelijk zou kunnen zijn. Het rare is dat in de veilige modus het wel mogelijk is om de internetkabel erin te stoppen. Hij loopt dan niet vast en internetgebruik is dan gewoon mogelijk. Heeft iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn want ik zit met mijn handen in het haar. Alvast bedankt

Jay

Ik had zowat hetzelfde probleem toen ik pas met vista werkte en nog met een bedrade verbinding werkte( nu werk ik al constant met draadloos) maar ik bij mij liep men laptop vast wanneer ik de kabel er dan uittrok :P
Het internet werkte dus wel goed bedraad bij me, maar vanaf wanneer ik de kabel unplugde crashte men laptop zogezegd xD

Maar ik veronderstel toch ook dat het aan de drivers dan ligt.--> net zoals Raymond Bos zegt.
Als je niet weet wat voor netwerkkaart je hebt kan je daar gemakkelijk achter komen met het programma Pc Wizard.

Succes daarmee & controleer toch ook wel eens even in apparaatbeheer of daar verder geen uitroeptekens of vraagtekens staan :thumb:

Dank voor de reactie. Ik heb het stuurprogramma geupdate, maar ook dat lost het probleem niet op. Nog andere suggesties?

Je zegt ook dat je laptop erg traag loopt en dat het geen malware is...

Heb je gescand met malwarebytes en superantispyware?

& ja, je laptop heeft daarvoor wel goed gewerkt...
Heb je dan al eens systeemherstel geprobeerd?

Je zegt ook dat je laptop erg traag loopt en dat het geen malware is...

Heb je gescand met malwarebytes en superantispyware?

& ja, je laptop heeft daarvoor wel goed gewerkt...
Heb je dan al eens systeemherstel geprobeerd?

Met malwarebytes gescand, niks gevonden

Systeemherstel geprobeerd, maar geeft foutmelding

Inmiddels met herstelschijf geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar ook daar foutmelding. Nieuwe herstelschijf besteld bij de fabrikant, hopelijk werkt dat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan