Vista Boot Manager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Hallo,

Ik heb op één schijf Windows XP, Vista en Linux (Ubuntu Dapper Drake) draaien. Op een tweede, verwisselbare schijf, heb ik nog een XP-versie draaien. Daar deze schijf niet in m'n laptop zat op het ogenblik van de installatie van Vista (het is of de 2e schijf, of de DVD-lezer erin), is dit OS ook niet herkend door de Boot Manager van Vista.

Is er iemand die al voldoende ervaring heeft met BCDEDIT om daar manueel een entry aan toe te voegen ? (Als dat al lukt). Ik heb het al geprobeerd met VistaBootPro (http://www.vistabootpro.org/), maar dat lukt dus niet ... Ofwel ken ik de juiste 'entry' niet. Onder Vista wordt deze schijf herkend als "E:" maar als ik dat ingeef, zegt ie bij het opstarten dat het een ongeldige partitie is ... Dan was het editeren van de Boot.ini toch een stuk overzichtelijker.

Voorlopig kan ik enkel nog vanaf die schijf opstarten vanuit het Boot.ini menu dat volgt na de Vista Bootmanager. Als ik dat er nog zou kunnen bij pompen, kan ik een stap overslaan en het Boot.ini menu uitschakelen.

Ik heb het ook al geprobeerd om het in het GRUB-menu van Linux (dat nog voor het Vista-menu komt) erbij te pompen, maar ook daar gelijkaardige problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan