Vista boot niet meer na update naar SP1

Status
Niet open voor verdere reacties.

audiotrash

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2005
Berichten
26
Na het uitvoeren van de windows update naar vista SP1 start de pc niet meer op.
Hij opent een zwart scherm en begint een hele reeks van bewerkingen te doen maar stopt dan halverwege en geeft dan de volgende error

"0xc0190002 3340/96754 cdosys.dll.mui" en doet dan verder niets meer

heb via de originele vista cd al geprobeerd een systeem herstel en geheugen controle te doen. maar beiden tevergeefs.
 
Misschien een stomme vraag, maar hoelang heb je de computer de kans gegeven om over die melding heen te komen?
Je kunt de computer best een uur laten staan, de kans bestaat dat hij hier alsnog overheen komt.
 
Misschien een stomme vraag, maar hoelang heb je de computer de kans gegeven om over die melding heen te komen?
Je kunt de computer best een uur laten staan, de kans bestaat dat hij hier alsnog overheen komt.

een volledige nacht. lang genoeg? (+-10uur)
moet normaal voldoende zijn he.
 
• Start de computer op met de Vista DVD in de computer
• je krijgt nu een melding Druk op een toets om op te starten van cdrom druk nu op een willekeurige toets
• Kies de taal en klik op volgende
• Klik op Uw Computer herstellen (dit staat links onder)
• Kies de juiste Vista installatie (degene met c:\ bij de naam)
• Klik op Volgende

• Klik op opdrachtprompt
• Er opent zich een zwart venster met witte text
• Je mag de onderstaande commando’s een voor een uitvoeren door ze in te typen in het Opdrachtprompt venster en daarna op enter te drukken na elk commando. (De commando’s zijn dikgedrukt)

chkdsk /F/R

• Wanneer checkdisk vraagt of de loskoppeling van de schijf moet worden geforceerd, typ je de J van ja (of de Y van yes) en druk je op Enter.
• Na de schijfcontrole voer je de volgende commando's in (en na ieder commando kun je op Enter drukken):

C:
cd\windows
ren softwaredistribution softwaredistribution.old
cd winsxs
del pending.xml
exit

• Herstart de computer en probeer nogmaals op te starten

Lukt het nu wel om op te starten, dan gaan we checken waar dit probleem in eerste instantie door veroorzaakt werd.
 
nee, was niet sarcastisch bedoeld hoor. Hartelijk dank voor de info, morgen uitproberen! ik hou je op de hoogte. :)
 
Ik zit nu met hetzelfde probleem op de pc van een kennis.

Legale HP pc met vista en ik wilde ook SP1 erop zetten.
Maar dat blijft na de reboot ook hangen op een register string.
Safe mode werkt ook niet.
En een probleem dat die vrouw de originele HP cd niet meer heeft (of kan vinden).

Grote problemen dus.
En dat zou toch niet zo moeten zijn na een SP update.
Nergens een kans om ook maar om de update heen te gaan en alsnog de pc te booten.

Ik vrees voor een complete herinstallatie (met mijn windows 7 cd) en daar heb ik niet zoveel behoefte aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan