Vista boot niet uit zichzelf vanaf HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

happyhippo

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Hoi,

Heb gister Vista Ultimate geinstalleerd op mijn nieuwe pc. Na een paar stoten en slagen is het me gelukt en werkt perfect. Behalve dan dat ie niet uit zichzelf wil opstarten vanaf de HDD.
In de BIOS had ik HDD op 1 gezet en dit bleef zo tot de installatie van de moederbord. Nu als ik de BIOS in ga zie ik de HDD niet eens staan. Alleen floppy (heb ik niet btw), cdrom en mijn externe HDD.
Ik wacht dan als ie opstart en druk F8, in dat lijstje selecteer ik mijn HDD. Anders blijft ie vastzitten bij de vraag "Insert boot device and press any key".

Hoe kan ik dit verhelpen?

Dank u

misschien vista nog een x installeren ?
anders via bestaande installatie repareren een checkdisk uitvoeren ? of vind ie de schijf ook niet als je van de cd boot ?

als je boot vanaf de cd, kan je dan aan je bestanden geraken die op die harde schijf staan?

Ik ben er uiteindelijk vanzelf erachter gekomen hoe ik dit moest fixen :).
Na de installatie cd van mijn moederbord zijn gang te laten gaan heeft deze vanzelf de HDD op tweede plaatst gegooid bij Boot Priority of iets dergelijks. Vandaar dat ie ook niet voor kwam in het lijstje met "1st boot device, 2nd boot device" enz.

Nu werkt start ie vanzelf op vanaf de HDD :thumb:.
Toch bedankt aan iedereen die de moeite heeft gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan