Vista boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
873
HELP! wat moet ik doen?

Onze net een jaar oude acer aspire met windows vista is met een cd in de cdromdrive opgestart volgens veel forum's reset of wijzigt de cd dan de boot omdat de cd als instalatiecd word gebruikt. maar hoe krijg ik nu weer een goede boot op de harde schijf krijgen? je kunt op geen enkele manier op de harde schjf komen! ik heb geprobeert via een portable versie van windows vista op de harde schijf te komen maar dat lukt ook niet.

Heeft er iemand tips wat ik kan proberen?

alvast bedankt!!!
 
Ik snap je vraag niet echt?
Wélke CD zat in de drive en mogelijk nog belangrijker, wát heb je daarna gedaan?
Als je opstart zónder CD in de drive wat dan?
 
was gewoon eenofander instuctiecd. maar die hheft de pc als instalatie cd gebruikt. nu is de boot daardor kapot gegaan en dan heeft het geen zin als je de cd er weer uithaalt, dan doet ie het nog steeds niet...
cd zat erin en toen pc afgesloten, en met het starten van de pc later is dat gebeurt...
 
WAT gebeurt er PRECIES als je de CD eruit haalt en de pc start?
 
dan zie je eerst een scherm van acer(met F12 voor bootmenu, del voor setup enzo) dan wordt het scherm zwart en dan gaat er een laag streepje knipperen, een seconde ofso later gaat het knipperende lage streepje een regel omlaag... en daar blijft die dan op staan.
 
Nú weten we tenminste wáár het fout gaat.
De oplossing kán vrij simpel zijn:

1. zet 'm uit en zet de machine weer aan en druk vanaf het moment dat het eerste beeld verschijnt op F8 en blijf die toets indrukken (2x per seconde) na korte tijd wordt de veilige modus gestart, kies daar in de opsomming voor:
Windows starten met de laatst bekende....................... etc. etc.

2. werkt deze hersteloptie niet, stop dan simpelweg de Vista DVD in de drive en laat de DVD de installatie herstellen. Dat is wat anders dan installeren, dus er verdwijnen géén eigen bestanden.
 
ik kan proberen maar weet niet of dat gaat werken, want hij herkent de hardeschijf niet, ook niet met de portable versie van win vista op sd kaart, want dan herkent die toch ook niet de vista instalatie op die hdd?
 
Gewoon doen en dan merk je het wel, eerst optie 1, daarna optie 2.
 
met dvd lukt wel , ben in instalatie gekomen, alleen vind die nu de hdd nog niet, hij vraagt om driver,ik heb gegoogled naar de driver maar ik kan niets vinden wat ik kan downloaden
de hdd is een: western digital wd6400aaks
enig idee hoe ik aan driver kom? en of daarmee het probleem opgelost word?

bedankt alvast, Rms
 
Heel erg bedankt gast0225.

heb driver gevonden op internationale acer site. gedownload, en dan windows vista op een 2e partitie op de harde schijf geinstaleerd en dan deed hij het, toen deed ook oude versie van windows vista het.

gr rms
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan