[Vista] Boot problemen / niet meer booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

baasbas

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Berichten
7
Dag mensen, naast technische hulp kan ik hier ook psychische hulp krijgen? Ik moet nu eigenlijk héél druk zijn met een scriptie schrijven maar juist nu besluit mijn laptop ermee op te houden. Ik bedoel, waarom nu en niet 1 van die talloze keren dat ik alleen maar wat liep te køtten en niks belangrijks te doen had? Karma of Murphy.. whatever.. Goed, om met het technische te beginnen:

Specs:
travelmate 5515wlmi
Legitieme Windows Vista® Home Premium
AMD Turion 64 X2 TL58, Dual Core 1.9 Ghz
2 GB, DDR2 667 MHz
160 GB, S-ATA 5400 rpm
DVD±ReWriter Dual Layer
15,4" breedbeeld TFT CrystalBrite
ATI X1300 Radeon 128 MB tot 896 MB HyperMemory
3x USB 2.0 ports
1x VGA, 1x Modem, 1x LAN, 1x S/PDIF
1x microphone in
1x headphone out
56K, V.92 modem, 10/100 Mbps netwerk
Draadloos netwerk 54 Mbps (802.11 b/g)

Probleem:
Eergisteren zeurde Windows Update dat hij wat wilde installeren. Ging om 3 dingen, maar 1 update mislukte. Iets van Ati sata en dan een getal, niet onthouden. Na een paar keer proberen en mislukken besloot ik die update te verbergen zodat hij er niet meer over zou beginnen. Alles prima. Tot vanmorgen.

Na opstarten heeft Windows Update 10 updates gevonden, ik laat ze rustig installeren wat zonder problemen gaat. Hij vraagt om een reboot en vanaf daar wil hij niet meer volledig booten.

Na hdd password krijg ik 'microsoft windows' en het geanimeerde balkje. Dan wordt het scherm zwart en reboot hij. Vervolgens na password hdd krijg ik de melding dat windows niet kan booten en 2 opties: windows normaal starten (wat resulteert in precies het bovenstaande weer) of windows systeem herstel starten (oid). Als ik die optie kies gaat Vista zichzelf repareren (zegtie). Na een langdurige schijfcontrole rondt hij het proces af door te rebooten. Echter dat verandert niks, probleem blijft hetzelfde.

Als ik in veilige modus probeer op te starten zie ik uiteraard niet hetzelfde windows balkje, maar de paden van windows onderdelen die geladen worden (dus harde schijf is nog bereikbaar?). Na een aantal stopt hij hiermee en flitst het scherm heel kort en reboot. Eigenlijk hetzelfde dus als normale boot. Maar in die korte flits (heb een paar keer gekeken) denk ik een blauw scherm te zien. Te kort om iets van te lezen helaas.

Als ik systeem herstel kies ipv veilige modus uit het opstartmenu, en ik probeer system restore dan vindt hij een herstelpunt, maar op een of andere manier is dat herstelpunt ook verprutst. Na het herstellen naar dat punt is het probleem exact hetzelfde. Andere herstelpunten zijn er niet om een of andere reden.

Hierna koos ik nog maar eens systeem herstel, maar liet vista nog maar eens zichzelf automatisch repareren. Dat mislukte en er verscheen een melding of ik informatie wilde opsturen of niet. Daar zat een knopje problem details en van dat rapport heb ik 2 screenshots gemaakt. Daaruit blijkt dat ik een driver probleem nu heb??

Wat moet ik doen vanaf nu?
Vista dvd is niet geleverd bij die Acer crappy laptops.
Wat ik zelf kan bedenken: ubuntu live-cd gebruiken om harde schijf te bereiken, daarmee drivers deleten (waar? welke?) :(

maar ik hoor graag tips van de pr0's

[edit]
altijd windows updates gedraaid dus tot vandaag up-to date (ivm vragen naar service packs oid)
 

Bijlagen

  • screenie1.jpg
    screenie1.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 41
  • screenie2.jpg
    screenie2.jpg
    57,4 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je data belangrijk is.
Als je geen backup hebt, probeer dan eerst onderstaande voordat je allerlei tools gebruikt om alles weer werkend te krijgen.

Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.
 
Het probleem is opgelost of bestaat nog steeds.

Opgelost? Vermeld hier dan wat die oplossing was, zo hebben degenen die gereageerd hebben en andere gebruikers er ook wat aan.

Bovendien is het wel zo netjes om dan de vraag als 'opgelost' aan te geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan