Het is een Vista Business, en gezien het feit dat er een Geforce II in zit (die in 2001 al niet meer modern was) staan de toeters en bellen al uit

.
Gehele specs:
AMD Sempron 1,6 Ghz.
1024 MB RAM.
80 GB S-ATA.
Op zich draait het wel prima hoor, zeker als de boel is "opgewarmd" is er zeer acceptabel mee te werken. Alleen wil ik, zoals ik zei, graag weten wat er onder mijn moterkap gebeurt. Bij XP kan ik dit vrijwel klakkeloos achterhalen, en ondanks dat Vista een heel scala aan logboeken heeft geraak ik maar niet tot de kern.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het enig dat ik in de logboeken kan zien dat het systeem en processen langzamer opstartten dan verwacht, maar vertel me dan ook waar het aan ligt. Want dat het langzamer ging, daar heb ik geen logboek voor nodig, dat constateer ik zelf ook nog wel

.
Jouw link had ik toevallig net zelf gevonden, interessante zaken.
his measurement is the amount of processor utilization.
In mijn beleving komt dat op hetzelfde neer.
Een constante load van 70% (zoals in dat artikel beschreven) zou ik toch wel iets vinden om mij zorgen te maken eigenlijk

. Indicatie van een Junk-PC of een overaged processor ondanks dat het artikel anders aanwijst (goedgoed, je moet ook eerst uitzoeken hoe of wat, maar het is een belangrijke graadmeter).