Vista data overzetten maar geen toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

starmoon

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Hallo Helpmij-ers,

Sinds kort draaid vista niet meer op mijn pc en aangezien ik al problemen had wil ik het opnieuw gaan installeren.
Nu heb ik de hdd op een andere pc aangesloten om alle data over te zetten, maar ik mag bij bepaalde mappen niet de inhoud kopieeren of in de map komen.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik toch nog in de mappen komen en kopieeren?

Alvast bedankt voor de hulp.

over welke map gaat het ?? eentje die Windows zelf heeft aan gemaakt. of eentje die jij hebt aangemaakt ?

Laatst bewerkt:
Makkelijkste oplossing is om deze instructie uit te voeren.

Natuurlijk helpt dit niet tegen bestanden die geopend staan op het moment dat je ze wilt kopiëren (denk aan mailbestanden terwijl je mailprogramma nog open staat e.d.)

Tijs.

Een die windows zelf heeft aangemaakt toen ik een gebruiker had aangemaakt in vista. Het gaat om bestanden die in 'mijn documenten' staan die ik wil kopieeren.

Ik heb nu de schijf op een windows xp pc aangesloten de 'vista' schijf werkt als slave.

en kan je er ook niet in via Windows verkenner en dan C:/gebruikers/gebruikersnaam/my documenten ?

via verkenner geprobeerd, maar krijg de zelfde melding 'geen toegang tot deze map'.

misschien helpt dit als ik dat ik vaker een andere hdd in mijn pc gezet hebt met xp en daar geen last van had.
het is echt iets wat bij vista fout gaat. is er een tool of iets waar door ik wel in deze map mag?

Als ik ervan uit mag gaan dat je de huidige vista op die 'slave-drive' nooit meer gaat opstarten, kun je de instructies in deze posting gebruiken om eigenaar te worden van mappen en bestanden waar je nu op die slave drive niet bij kunt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan