[Vista] Draadloos netwerk wel zichtbaar maar niet te benaderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bastiaanm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Goedemorgen/middag/avond beste mensen,

Ik ben bezig met een draadloos netwerk aan het opzetten, alleen daar loop ik tegen het volgende probleem aan.

Mijn draadloze netwerk is online en met mijn laptop kom ik gewoon via mijn draadloze router (sitecom WL-527) op het netwerk maar...

Mijn pc'tje, een HP 7760 met een HP 802.11b/g netwerkkaartje en als OS Microsoft Windows Vista komt niet op het netwerk, hij ziet mijn netwerk in de lijst met draadloze netwerken staan, maar zodra ik verbinding wil maken doet hij het niet. Hij probeerd wel te verbinden, maar binnen 10-15 seconden geeft hij aan dat hij het niet kan. En soms geeft hij meteen de melding dat er geen verbinding mogelijk is. Hij geeft geen foutmeldingen.

Bereik is geen probleem, want mijn laptop doet het zelfs 4 kamers verderop nog. Beveiliging is ook geen probleem, eerst had ik nog wel wep ingeschakeld staan, maar dit heb ik nu tijdelijk uit staan, maar dan doet hij het nog niet.

Mijn router heeft al de nieuwste firmware, maar dit heeft geen resultaat gehad, ik heb ipv6 ook al uitgeschakeld, maar ook dit heeft niet tot een oplossing geleid. Iemand nog ideeën?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan