[Vista] Draadloze verbinding telkens snel van internet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampie07

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Goedendag forummers,

Ik heb een probleem met mijn draadloze internetverbinding op mijn laptop.
Aan het internet ligt het sowieso niet, daarvan weet ik dat het gewoon goed werkt.

Het probleem is dat ik op deze laptop (Sony Vaio VGN-FZ240E, Amerikaans type) met Windows Vista met de laatste updates telkens zeer snel van internet afgegooid wordt, binnen enkele minuten. Als ik dan disconnect van de draadloze verbinding naar de router en weer connect, dan werkt het meteen weer.
Het vreemde is dat ik, indien ik via de kabel op internet wil, dit helemaal niet werkt?!
Bij andere pc's hier in het appartement werkt internet via een kabel wel gewoon, zonder instellingen op te geven.
Is dit iets wat met Vista te maken heeft? Moet ik ergens iets instellen of een bepaalde specifieke update downloaden?

Wireless kaart: Intel 4965AGN
Netwerkkaart: Marvell Yukon
Router die gebruikt wordt: Linksys WRT54G

Alvast bedankt!

Jeroen

Laatst bewerkt:
Norton 360 trial, die standaard geinstalleerd meekwam met de laptop.

Hoi,

1. Via configuratiescherm en beveiligingscenrum de firewall uitschakelen
2. Rechtsklikken op Norton-icoon in systeemvak rechts en norton uitschakeln voor een bepaalde tijd. Niet te kort ;)

En nu?

Ik heb het gelijk maar even rigoreus aangepakt en Norton helemaal verwijderd en ook de windows firewall uitgeschakeld. Nu lijkt het het goed te doen!
We wachten nog even af. En dan maar even een andere scanner installeren en beetje proberen te pielen, dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt ;-)

In ieder geval alvast bedankt voor de suggestie van de scanner/firewall !! :-)

Hoi,

Ik heb sinds vorige week een notebook en direct Norton trial eraf geduveld.
AVG-free erop
CCleaner laten opschonen bij elke herstart

en deze een paar keer per week:

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

Werkt perfect, snel maar ja, die trage start van Windows Vista voordat'ie in de steigers staat .....
Schijnt middels de eerste SP in maart een stuk verholpen te worden.
Voorlopig sluit ik de notebook écht af als het écht nodig is en voor de rest ..... deksel dicht en slaapstand :p

Het probleem is toch niet verholpen merk ik. De verbinding knalt er iets minder vaak uit, maar het gebeurt nog wel elke 10 minuten, zo lijkt het :(

Het probleem is nog steeds niet opgelost... erg vervelend! Met alle beveiligingen uit die mogelijk aan kunnen staan. En nog knalt het er vaak uit. Soms is het elke 10 minuten, soms om de 30 seconden ongeveer... grrr

Ik post dit bericht in de hoop dat iemand mijn topic ziet bovenaan de topiclijst.

Alvast bedankt!

Hoi,

Het probleem is, dat je niet aangeeft of er op de router waarmee je internetverbinding hebt veel meer computers aangesloten zijn.
En hoe dit dan intern geregeld is.

De oorzaak kan ook daar liggen natuurlijk.

Ik heb mijn probleem ook hier geplaatst:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1275267

Ik heb een Internet-probleem met mijn nieuwe Sony Vaio laptop. Het is een Sony Vaio VGN-FZ240E. Hierin zit de wireless netwerkkaart Intel 4965AGN en een Marvel Yukon 88E8036 'normale' netwerkkaart. Beiden hebben de laatste drivers geinstalleerd staan. De laptop heeft problemen met internet via de Linksys WRT54G router. OS is Windows Vista Home Premium 32bit.

Wireless kan ik connecten naar het netwerk én het internet, maar ik wordt na onbepaalde tijd van het internet afgegooid. Soms is dit na 10 seconden, soms duurt het iets van 10 minuten. Vista blijft aangeven dat er verbinding is met het internet, maar websites kan ik niet openen en ook MSN/Skype/Gmail notifier knallen er uit.
Via de kabel krijg ik helemaal geen verbinding met internet. Als draadloos tegelijk ingeschakeld is met de gewone netwerkkaart, geeft Vista aan dat wireless wel 'Local' en 'Internet' verbinding heeft, maar de gewone netwerkkaart heeft alleen 'Local' verbinding. Dan valt er nog geen website te openenen en enkele seconden later is de verbinding met Internet ook weer weg.

De wireless kaart valt in te stellen op 2.4 GHz en 5 GHz. Als ik beide, of alleen 5 Ghz inschakel, krijg ik helemaal geen verbinding met het internet.

De netwerkkaarten staan beide ingesteld op automatisch IP en DNS verkrijgen, net zoals alle andere laptops in dit netwerk.
Andere personen op dit netwerk hebben geen problemen met het draadloze internet en het internetten via een kabel. Op mijn werk kan ik vrijwel de hele dag op internet zonder problemen. Ik heb al gezocht op internet naar internetproblemen met de Vaio icm. deze router. Meerdere mensen hebben dit probleem, maar komt geen concrete oplossing naar voren helaas. Op een ander forum heb ik dit probleem ook gepost en iemand raadde mij aan om tijdelijk virusscanners en firewalls uit te schakelen. Dit heeft niet geholpen.

Hopelijk weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Hopelijk verduidelijkt dit de zaak!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan