Vista Dual boot mislukt, Vista weg...

Status
Niet open voor verdere reacties.

BoukeWeening

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Berichten
232
Help mij alstublieft snel want ik heb (voor mij) een groot probleem...

ik heb dom gedaan. Ik heb een laptop met Vista voor geinstalleerd. Nu dacht ik slim te wezen en zou Windows XP op een externe harde schijf ernaast installeren. Deze installatie is mis gegaan, en wil ook niet goed gaan... maar nu start de Laptop helemaal niet meer op, ook Vista niet.

Dit heeft te maken met de verschillende boot systemen heb ik gelezen, maar ik moet dit echt oplossen. Probleem: ik heb dus geen VISTA DVD maar alleen een recovery van ASUS en de XP installatie werkt dus ook niet... ik kan dus nergens in. Nu heb ik ondertussen mijn hd uit de laptop gehaald en via een USB aansluiting aan een pc gehangen om een back-up te maken...

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?? Het is van groot belang want mijn laptop is mijn werk en inkomen... en de bestanden en programma's die erop staan dus ook...

Help!!!

Alsvast bedankt!!!
 
Hallo !

Tja: XP op een externe HDD gaat niet lukken, want Bill Gates wil ook wat aan jou verdienen.........

Vista is natuurlijk niet weg, maar je BCEDIT is in de war.

Misschien heb je hier: http://www.pieter-arntz.info/bcdedit.html wat aan ?

Normaliter zou ik de herstel-procedure (opstarten van de Vista-DVD) adviseren, maar die heb je niet.

De recovery wil je niet gebruiken ?

Dan moet je echt een Vista-DVD op de kop tikken, of via de link hierboven de BCEDIT herstellen. (EVT. kan ik je er aan helpen zonder key.)

Greetz,

Harry.
 
kan ik ook alleen het BCDEDIT bestand vervangen door die van iemand anders?? want hij start dus geen van beide besturingssystemen dus heb ik geen idee hoe ik BCDEDIT op moet starten....

Dus dat iemand een BCDEDIT bestandje voor mij heeft en dat ik dus dus via een andere pc, een USB bracket kopier op de harde schijf? en dat ik deze dan weer terug zet in de laptop???

En met een Windows Vista CD ben ik ook gered denk ik... een Serial heb ik zelf... maar ik heb er wel binnen hele korte tijd 1 nodig....
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, hoe je aan zo'n operatie gaat beginnen zonder een fatsoenlijke image te maken, terwijl je dat lappie voor je werk nodig hebt, is mij een raadsel !
Zeker als je geen Vista-DVD bij de hand hewbt.

Maar goed, daar heb je niets aan.

Een andere oplossing dan hierboven weergegeven heb ik niet.

Je kunt proberen op te starten met een knoppix-CD en het bestand zo terug te zetten.

Check your mail.


Greetz,

Harry
 
Maar ik kan dus wel op de schijf komen... kan ik een bestandje vervangen?? heeft dat zin?? en welk bestandje?? En heeft iemand dat bestandje voor mij??
 
Hoi !

Staat onder: Vista/system32/bcdedit.exe

Waarom zet je niet even een ander OS op een tweede partitie ?

Dan download en installeer je VistaBootPro (www.vistabootpro.org) en laat dat progje bcdedit opsporen.

Daarna heb je een dual-boot systeem en kun je dat andere OS weer verwijderen.

Andere mogelijkheden zie ik niet, behalve een recovery of een Vista-DVD.


Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan