Vista DVD met UDF File werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Hallo allemaal,

de afgelopen dagen heb ik wat problemen gehad met mijn acer laptop
Windows vista 32Bit versie

Ik heb de recovery dvd gebruikt om het op te lossen maar dat hielp niet.
Nu heb ik een windows vista dvd gedownload om daarmee natuurlijk wel mijn eigen legitieme serienummer te gebruiken

het bestand is een iso die ik gebrand heb op een dvd' tje
deze vista dvd lijkt alleen niet te werken, bij het booten vanaf het schijfje word aangegeven : operating system not found

als ik het iso' tje op een andere pc uitpak krijg ik een readme file te zien met de volgende text:

This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system
that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification.

Hoe kan ik deze iso branden zodat mijn laptop het dvd' tje wel kan lezen of hoe moet ik mijn bios instellen ?

In plaats van de oplossing te zoeken van de niet werkende ISO, is dit natuurlijk veel belangrijker en interessanter:

de afgelopen dagen heb ik wat problemen gehad met mijn acer laptop
Windows vista 32Bit versie

Ik heb de recovery dvd gebruikt om het op te lossen maar dat hielp niet.

- wat voor problemen?
- wat is er door een Recovery niet opgelost?

Ik ben het met mrmusic eens dat je met een gedownloade DVD het probleem hoogstwaarschijnlijk niet gaat oplossen:
1. Taalversie lijkt Engels te zijn, en dus verwacht ik niet dat je serienummer gaat werken.
2. Je hebt een OEM versie nu geïnstalleerd staan, dus je zult een clean install moeten gaan doen. Zoals je ziet zul je (bij deze DVD) die vanuit de huidige Vista moeten starten.
3. Vista is Vista. Als het met een recovery niet werkt (zoals je meldt) dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat het met een 'andere' Vista wél gaat werken. Evt. kun je m.b.v. pcdecrapifier de ongewenste meegeleverde software proberen te verwijderen. Hier horen alleen trial etc. versies bij, dus niet de specifieke (Acer/Sony/etc.) (systeem-)hulpprogramma's die je leverancier op de laptop gezet heeft.

Succes,

Tijs.

vista opnieuw installeren was het laatste wat ik wilde proberen voordat ik de laptop terug naar acer wil sturen

maar goed, even wat achtergrond dan

Ik was aan het gamen op de laptop toen hij door oververhitting uitviel

Mijn laptop is zwaar genoeg om op te gamen maar de laatste tijd werd hij veel sneller heet dan normaal (misschien stof of een ventilator die slechter werkt)

Na het uitvallen door oververhitting ontstonden er een aantal problemen,
ten eerste begon mn beeldscherm te flikkeren (vooral veel als de laptop weer heet werd bijvoorbeeld tijdens gamen of het kijken van een film) ook lopen er vreemde gekleurde lijnen door het beeldscherm of zie ik een beeld met zwarte en witte strepen tijdens het opstarten

Ten tweede begon hij steeds vaker vast te lopen (iets wat tot dan toe nog nooit gebeurd was), als 1 programma niet meer reageerde liep het volgende wat ik aanklikte ook vast enzovoort totdat het hele systeem totaal bevroren was en de laptop aan en uitzetten met de powerknop de enigste optie was

Dit maakte het alleen maar erger en nu heb ik geluk als ik de laptop op kan starten en in vista kan komen (dit lukt nu steeds minder vaak)

af en toe krijg ik bij het opstarten de optie om op te starten in veilige modus, meestal kan ik dan wel nog in vista komen. Dat is me op dit moment gelukt, ik heb hard disk sentinel even opgestart (in de bijlage staat het testverslag van mijn schijf C)

Dat ik mn laptop dus moet opsturen lijkt me duidelijk, maar het helpt bij de acer repair service behoorlijk als ik precies kan aangeven wat er vervangen of gerepareerd moet worden (zo is mijn ervaring)

Bijlagen

• hd sentinel 2.jpg
    hd sentinel 2.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan