Vista DVD omzetten naar andere taal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merkie18

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
134
Beste forumleden,

Ik heb hier een Engelse Windows Vista Ultimate DVD, die volledig unattended is en waar overbodige onderdelen zijn uitgehaald.
Ik zou deze DVD nu ook graag in het Nederlands willen hebben. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze Engelse DVD omzet naar Nederlands. Kan dit met taalpakketjes?

Het gaat er dus om dat ik de dvd omzet naar een Engelse DVD. Niet via taalpakketjes NA installatie.

Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Merkie18.
 
Voor zover ik weet gaat dat niet, dat kan inderdaad pas na installatie.

Wat zou het ook voor zin hebben?????
 
Nope
Alleen als je ultimate hebt geinstalleerd kun je taalpakketjes downloaden voor een andere taal.
Doch zal niet alles nederlands worden, zal een megelmoes worden tussen Nl en Eng.
Op zoek gaan naar een andere unattended, die zijn er meer dan genoeg op nieuwsgroepen.
 
Nope
Alleen als je ultimate hebt geinstalleerd kun je taalpakketjes downloaden voor een andere taal.
Doch zal niet alles nederlands worden, zal een megelmoes worden tussen Nl en Eng.

Waar haal je deze zogenaamde wijsheid vandaan??
We hebben het over Vista hoor, niet over de GUI van XP!
 
Heb het zelf al eens gedaan met een Nl ultimate naar partugees.
Meeste was veranderd maar toch heel veel nog in het nederlands (niet kompleet maar veel nederlandse woorden ertussen) ga ervan uit dat dit van engels naar nederlands niet veel anders zal zijn.


Portugees




.
 
Ik heb er eerlijk gezegd nog geen problemen over gehoord of gelezen
 
Dit kan met taalpakketten ja. Daarvoor heb je de tool vLite nodig, en het specifieke taalpakket.
 
Ach zijn niet echt problemen sommige dingen/woorden worden gewoon niet vertaald.
Is net zoiets als bv in de nederlandse versie dat dingen in bv het configuratie scherm in het engels wordt gehouden zoals de services, wordt wel in het nederlands omschreven maar de hoofd benamingen blijven engels.
Nu ik dit zo schrijf vraag ik mij eigenlijk af of het van engels naar portugees beter zal zijn als van nederlands naar portugees.
Is het niet zo dat het in engels word geschreven dan vertaald naar nederlands en als ik er dan portugees over gooi dat je dan een mengelmoes van 3 talen hebt?? beetje veel om uit te zoeken trouwens lol
 
Ja, van 't weekend nog gedaan.

Heey allemaal,

bedankt voor de tips!

Dillondarko: Kun je misschien hoe dit ongeveer werkt met Vlite? Ik heb hier al enigzins ervaring mee. Welke optie van Vlite moet ik dan gebruiken, en hoe werkt het?

Alvast heel hartelijk bedankt!

Groeten,
Merkie18.
 
Ik ben op het moment niet thuis, maar probeer het uit te leggen.

Je zorgt ervoor dat je het .cab bestand met het taalpakket op je HD hebt staan (zoek naar NL MUI Vista Ultimate op google). In vLite krijg je op den duur de optie om hotfixes, updates en talen toe te voegen. Bij talen ga je op de HD zoeken naar het .cab bestand. Voeg het toe, en laat het mee slipstreamen. Als het besturingssysteem meteen Nederlands moet zijn, moet je wel het engelse taalpakket uit de installatie halen.

Succes.
 
Ik ben op het moment niet thuis, maar probeer het uit te leggen.

Je zorgt ervoor dat je het .cab bestand met het taalpakket op je HD hebt staan (zoek naar NL MUI Vista Ultimate op google). In vLite krijg je op den duur de optie om hotfixes, updates en talen toe te voegen. Bij talen ga je op de HD zoeken naar het .cab bestand. Voeg het toe, en laat het mee slipstreamen. Als het besturingssysteem meteen Nederlands moet zijn, moet je wel het engelse taalpakket uit de installatie halen.

Succes.

Hartelijk bedankt voor je reactie! Het werkt perfect. Allleen nog de vraag:
Hoe haal ik het Engelse taalpakket eruit? Als ik een nieuw taalpakket erin voeg is dit heel simpel, maar daaronder staan de reeds geinstalleerde taalpakketten. Hoe haal je die eruit?

Thanks in advance!

Greetz Merkie18.
 
Is er misschien een knop verwijderen te vinden als het taalpakket geselecteerd staat?

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties! Er is geen knop verwijderen, maar je kunt bij het tabblad "Unattended" de UI language selecteren, dan wordt hij automatisch in die taal geinstalleerd. Bedankt en succes!

Merkie18!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan