vista en administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.
Druk eens op ctrl+alt+del. Dan klik je op Andere gebruiker. Daar log je in als Administrator. Het wachtwoord kan je leeghouden, tenzij dat tijdens de installatie is opgegeven.
Eenmaal daar typ je bij Uitvoeren: control userpasswords2. Dan klik je op je accountnaam, en dan op Eigenschappen. Bij het tabblad Groepslidmaatschap kan je jouw account administratorrechten geven.
Daarna log je weer uit als Administrator, en ga je weer op je eigen account.

Druk eens op ctrl+alt+del. Dan klik je op Andere gebruiker. Daar log je in als Administrator. Het wachtwoord kan je leeghouden, tenzij dat tijdens de installatie is opgegeven.
Eenmaal daar typ je bij Uitvoeren: control userpasswords2. Dan klik je op je accountnaam, en dan op Eigenschappen. Bij het tabblad Groepslidmaatschap kan je jouw account administratorrechten geven.
Daarna log je weer uit als Administrator, en ga je weer op je eigen account.
dank je wel voor snelle reactie,na klikken op Andere Gebruiker komt Jan aanmelden en geen Administrator.

Typ eens bij Start > Uitvoeren: cmd
Eenmaal daar typ je: net user administrator /active:yes
Daarna even opnieuw opstarten.

Ik snap niet waarom dat "anders" zou zijn. Bij XP kun je ook via de interface de administrator account activeren, net zoals het Gast-account wat standaard uit staat.

Overigens is het --af te raden-- om onder Administrator te werken.

Af te raden?

Waarom zou het af te raden zijn om onder administrator te werken?
Ik probeer nu mijzelf administrator te maken van Vista, omdat ik bij VEEL programma's foutmeldingen krijg, ik ben al dik onderweg, maar vind dit wel ff belangrijk om te weten.

Het is af te raden om de eenvoudige reden, dat als jij meer rechten hebt, mogelijke ongewenste software dat ook heeft. Daardoor wordt je computer sneller geïnfecteerd dan bij het gebruik van een account met minder rechten.
Er staat wel tegenover dat je vaak toestemming moet geven om de adminrechten te gebruiken.

Zo'n 80% van de malware geïnfecteerde Vista's heeft UAC uit staan.
Als je een programma met admin rechten wilt laten draaien, doe dan 'rechtermuisknop, uitvoeren als administrator'. Op de manier onderdruk je de foutmeldingen.
In de eigenschappen van de snelkoppeling kun je instellen dat het programma altijd extra rechten heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan