Vista en chkdsk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roland999

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Heb Vista opnieuw moeten installeren. Werkt nu weer goed alleen bij het opstarten (zowel koude start als opnieuw opstarten) draait Vista elke keer het (dos) programma chkdsk voor het controleren van de harde schijf. Erg lastig en tijdrovend. Is er een mogelijkheid dit uit te schakelen ?
Bij voorbaat dank voor de reactie.

Hey,

wanneer start deze op?
Als je al bent ingelogd, of nog voor het login scherm?

Gr,
Mathijs

wel, heel toevallig had iemand op het xp topic hetzelfde probleem...

dnties heeft een zeer goede uitleg gegeven hoe je het kan oplossen of je kan de pdf file lezen waarin alles nog veel uitgebreider instaat(de link onderaan in zijn post)

hier is het topic

Hallo

Heb het uitgevoerd zoals omschreven en het werkt inderdaad.
Bedankt voor de hulp.
Als ik het goed begrijp wordt in mijn geval schijf C niet meer gecheckt totdat ik daarvoor weer opdracht geef. Kan dit nog problemen geven of kan ik beter af en toe de schijf laten checken?

Laatst bewerkt:
jah, dat heb ik ook gelezen :confused:

het is inderdaad beter dat die funtie van chkdsk automatisch aanstaat ja, maar hoe je dat doet zonder dat je dan weer je probleem krijgt weet ik niet...

regelmatig chkdsk hoeft niet echt volgens mij, maar wanneer je denkt dat je terug problemen begint te krijgen met die schijf kan het wel handig zijn om dat command uit te voeren.
zelf weet ik niet erg veel van commands dus ik denk dat je dat beter(persoonlijk) aan dnties kan vragen :thumb:

(stuur hem misschien een mail, met de link naar jouw topic --> dit topic met de uitleg wat je probleem is)
Ik weet niet of hij 1 van de mensen is die mails beantwoord dus ja:confused:

ik kan het trouwens ook niet altijd apprecieren dus

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan