Vista en een Linksys wireless-G adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ger@ld

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Beste helpmijers,

Ik gebruikte tot voor kort winxp. Ik heb draadloos internet met een PCI wireless-G adapter van linksys en heb nooit problemen gehad.
Nu ben ik overgestapt op windows vista... De kaart wordt opeens automatisch herkend (driver is van microsoft!!?!!).
Het probleem is dat ik wel verbinding kan maken, maar na een (erg korte) tijd valt het uit. Dan staat er rechtsonderin mijn scherm simpelweg een kruisje door het logotje. Als ik dan kijk naar de lijst met netwerken, dan geeft hij er een aantal aan, waaronder mijn eigen (hij ziet ze dus altijd!). Dan klik ik op verbinden, en soms doetie het, maar soms ook niet. Dan probeer ik het nog eens, en soms doetie het dan weer wel.
Als ik eenmaal weer verbinding heb, en ik ga het internet op, of downloaden o.i.d., dan klapt hij er binnen 2 minuten weer uit met hetzelfde probleem. Een echte foutmelding is er niet! Hoe kan dit? (ik heb ff weer xp geïnstalleerd, en het internet werkt weer uitstekend!!?!!)

Nu heb ik wel een mogelijke oplossing: In XP gebruik ik de linksys driver, en in vista die van microsoft. Kan dit de oplossing zijn? En hoe kan ik een vista driver overschrijven?

Ik hoop dat iemand mij een oplossing kan geven, want hier word ik knettergek van:mad::mad:.

Alvast bedankt,
Gerald
P.S.: Ik heb al bedacht om bij XP te blijven, maar dat is niet een goede oplossing, omdat ik een videokaart met directx 10 heb, en HD sound dat niet werkt onder xp.... :(

Hoi,

Als in Vista de netwerkkaart automatisch wordt gedetecteerd, zonder de bij de kaart geleverde drivers van Linksys te moeten installeren, laat dat dan zo.

Als eerste:
Heb je die driver van Linksys ook geïnstalleerd onder Vista, verwijder die dan.
Die vind je w.s. onder programma's in het configuratiescherm

Vervolgens:
Mocht de verbinding alsnog niet lukken, verwijder dan eerst de kaart uit het hardwareoverzicht (in Vista dus) en start hierna de pc opnieuw. Vista zal de kaart opnieuw detecteren en de eigen drivers hiervoor laden (dus wel eerst evt. de software van Linksys voor deze kaart verwijderen .... !)

Ik had in eerste instantie die driver van linksys niet aangeraakt (ik was maar wat blij dat vista hem automatisch herkende).
Daarna heb ik dus handmatig de linksys driver proberen te installeren. Dit is niet gelukt; hij maakte de installatie wel af, maar nergens in de pc (aparaatbeheer, program files, software wijzigen/verwijderen, etc) was een teken dat de linksys geïnstalleerd was met de driver van linksys.

Ik vind het nog steeds een raar probleem. Heb net ubuntu gedownload met nieuwsgroepen, dat is wel een aantal gigs; en in XP geeft deze over al die uren geen kik, terwijl vista gisteren constant uitviel (heb hardwarematig niets veranderd).

Ik denk dus dat er een andere oplossing moet zijn, maar die heb ik nog niet gevonden :confused:. HELP ajb!

Groetjes,
Gerald:thumb:

Hoi,

Dus de oorzaak is duidelijk .... je hebt geprobeerd de driver van Linksys te installeren (mogelijk de verkeerde waardoor de installatie vastliep) waarna je in Vista problemen kreeg ..... dan is de oorzaak toch duidelijk dacht ik .....
Voer systeemherstel uit naar een datum/tijdstip vóórdat je de driver probeerde te installeren.
Dat werkt in Vista anders dan in XP, dus moet je de helpfunctie in Vista raadplegen

Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen; tabblad Systeembeveiliging .... de rest wijst zich vanzelf.

Nee, het probleem is juist dat bij de standaard driver van vista de verbinding steeds wegvalt. Ik had in eerste instantie geen linksys gebruikt, en toen deed hij het dus niet.

Dáár moet ik een oplossing voor vinden. Systeemherstel is dus geen oplossing.

Hoi,

Ok, dat bleek anders niet écht duidelijk uit je 'verhaal' .....

Mogelijk andere oplossing:

Zorg in elk geval dat je de juiste driver voor Vista van je netwerkkaart hebt.

Ga via apparaatbeheer naar je netwerkkaart > eigenschappen; tabblad stuurprogramma en stuurprogramma bijwerken, waarbij je verwijst naar de map of cd-station waar de linksysdriver te vinden is.

Dat is het probleem, de linksys kaart was er al ver voor vista. Ik heb geen driver voor vista, en op het moment dat ik de xp driver installeer, doet meteen de hele computer het niet meer (blijft hangen op groene bootbalkje).

Eigenlijk zoek ik juist een goede driver voor vista, aangezien de ingebouwde mij al die problemen opleverd.

Ik heb eens verder gezocht naar oorzaken, en moet ook de conclusie trekken die jij trekt. De kaart is te oud voor vista en de driver haalt dus rara fratsen uit... Tijd voor een nieuwe!

Hoi,

Tenzij je (nog een laatste poging) het type kaart hebt.

Daarmee kan je naar de www.linksys.com om te kijken of er hiervoor een Vista-driver te downloaden is.
Is dat niet het geval .... dan eruit met dat ding en een nieuwe erin.
Koop dan gelijk een wireless-N kaartje, want je gáát een keer over op een wireless-n router ......:D

Die driver is er dus helaas niet....
Dat van die wireless-n neem ik mee bij de aanschaf!
Tanx.

Die antenne is voor mij geen nadeel.
Ik ga denk ik voor die van linksys, daar heb ik in het algemeen erg goede ervaringen mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan