vista en extern buroblad/remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

selfishdome

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Berichten
5
Hallo ik heb een vraag ik heb sinds kort Vista Premium en nu probeer ik vanaf mijn werk verbinding te maken via extern buroblad maar dat werkt niet, ook bij vrienden thuis geprobeerd vanaf hun pc met hetzelfde resultaat.
Nu heb ik gehoord dat die optie wel in vista premium zit maar ik kan um niet vinden en daarom ook niet aanzetten.

Weet iemand een oplossing?
:eek:
 
Hallo,

Dit vond ik op microsoft :
-------------------------------------------------------
D. Lid worden van een nieuw domein, ondersteuning voor Groepsbeleid, Windows Faxen en scannen, Encrypting File System (EFS), Schaduwkopie, Corporate Roaming, Offline bestanden en mappen en Extern bureaublad zijn beschikbaar in Windows Vista Business en Windows Vista Ultimate.
-------------------------------------------------------

Dus is niet mogelijk is premium. Natuurlijk kun je wel met tight VNC werken.

bron : http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/footnotes.mspx
 
Dank je voor je reactie,

Bij deze computer staat wel windows vista premium en ik kan intern wel op een andere pc in mijn netwerk komen.
ik heb net de poorten met shield up laten testen die zegt ook dat de poort openstaat.
ik begrijp er geen snars meer van.
 
Vista premium heeft geen remote desktop, je kun hem wel als cliënt gebruiken, naar een XP pro, maar niet andersom, hij heeft namelijk geen terminal server software.

Zelfde als bij XP, het verschil tussen Home en Pro.
 
Wat smerig zeg van microsoft:evil: betaal je zoveel geld voor een pakket maar ik heb het inderdaad gelezen op de website van microsoft je hebt gelijk upgrade oem kost 190 euro zowat.
Dit is slecht voor je hart :)
Bedankt voor je reactie
 
Tja, ik lees altijd eerst wat iets kan, voor ik het koop, ligt toch niet aan Microsoft, maar aan jezelf.:shocked:

Overigens werkt UltraVNC ook prima, en is nog gratis ook.
 
Helaas...
jullie hadden gelijk op deze versie zit geen remote ik heb nu maar de ultimate gekocht en daar zit ie wel op .
dure les..:evil:
 
Vraag: van Vista naar XP Pro

Ik ga binnenkort naar het buitenland op vakantie en neem mijn laptop met Windows Vista Premium mee
Hoe kan ik vanaf mijn vakantieadres inloggen op mijn desktop thuis met Windows XP Pro die achter een Speedtouch router zit
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen
Welke software heb ik nodig en hoe moet ik deze installeren/activeren

Alvast bedankt voor de hulp
Sanne
 
remote desktop op vakantie

gewoon in je xp (deze comp, eigenschappen, extern bureaublad aanvinken.
Je ip adres noteren niet dat van je lokale pc maar je gewone,wel zorgen dat je op die xp pc een wachtwoord hebt staan.
zelfde doen op de vista pc.
extern bureaublad opstarten op je laptop je ip invoeren gebruikers naam en wachtwoord en klaar is kees ehhhhhhhh Sanne
je kan dat thuis alvast proberen op je laptop.

Suc6 en fijne vakantie
 
remote desktop op vakantie

selfishdome, bedankt voor je snelle reactie, ga het vanavond direct proberen.
Heb nog een paar vraagjes voor je:
Moet ik op beide computers hetzelfde ip adres invoeren of is dit verschillend voor beide computers?
Moet ik ook nog iets van een poort forwarden in mijn router of hoeft dit niet.
Moet ik de firewall uit schakelen van windows en mijn router of gaat dit automatisch
je ziet, ik ben nog een echte newbie hierin
Alvast bedankt voor je antwoord
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan