vista en knop met aanwijs effect

Status
Niet open voor verdere reacties.

digikaal

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
mensen met vista kunnen de knoppen met aanwijseffect niet meer zien op onze website

wat moet ik of zij doen om dit te veranderen?

Welke site? N.b. lijkt me eerder een probleem met een specifieke browser, bv IE 7 dan dat het met Vista te maken heeft.

Ik krijg een melding dat er Java gebruikt is op je pagina (is standaard geen onderdeel van Internet Explorer 7).
Het vervelende is dat dit in een scherm (windows pop-up met alleen een button Ok en Info) staat dat maar terug blijft komen, vermoedelijk getriggerd door elk java element op je site/pagina (zeer fraai overigens) je moet het dus tix keer weg klikken voordat je verder kan.
Nadat ik Java heb geinstalleerd, zo juist even gedaan, welkt je site zonder problemen.
Handiger is eerst te controleren of er java geinstalleerd is, zo niet een melding te geven aan de bezoeken van je site met een linkje naar waar men java kan downloaden, ik meen www.java.com.

P.s. kleur gebruik is niet op alle pagina's zo geslaagd.
Voorbeeld Ijsseldelta, witte letters in een gele button, erg slecht leesbaar...

Laatst bewerkt:
Ja, Vista en naar de site gekeken in IE 7, PC is net een week oud... er was dus nog geen java op gestalleerd.

Laden van de afbeelding duurt even als je er op klikt, de site (imageshack.us) is erg traag (op dit moment).

Laatst bewerkt:
Je site is weer up zie ik.
Nog een paar opmerkingen.
Titels van je pagina's... Bv Nieuwe pagina 2.
Sommige buttens verkleuren mooi (Zwanenwater) als je er op staat andere (nog) niet.
{edit] Ik zie net dat als ik ze één keer gebruikt heb ze ook verkleuren als ik er op sta, maar daarvoor nog niet..
Er is ook een balk zichtbaar waarin staat dat je er op moet klikken (als je op een element staat) om het besturingselement te activeren en daarna te gebruiken.
javarh0.jpg

Eenmaal gebruikt werken ze ook tot je de pagina opnieuw oproept.
java2fq1.jpg

Ik vermoed dat e.a met de vrij strenge instellingen van Vista t.o.v. Java te maken heeft.
Ik ga het even op m'n XP machine na kijken.

Laatst bewerkt:
bij een kennis van me lukt het nog steeds niet de knoppen zichbaar te krijgen,
hij zegt java gedownload te hebben

krijg net dit antwoord van die kennis nadat ik hem je link heb doorgegeven

tx
hij doet ut!!
duurt wel ff met laden
Ik heb de site nu ook onder mijn vertrouwde websites gezet
misschien was dat het ook

Omdat je site down was ben ik gisteren niet meer toegekomen aan testen op m'n XP bak.
Onder Vista werkt het wel, maar ik moet eigenlijk elke button etz 2 keer klikken, eerst om het element te activeren en daarna om te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan