Vista en mijn USB Stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frangster

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een nieuwe latop gekocht met Windows Vista Home Edition en alles gaat boven verwachtingen erg goed. Nu sloot ik vanmiddag mijn SanDisk 2 GIG USB Cruzer USB stick aan en ik kon netjes mijn bestanden overzetten.

Na een herstart wilde ik opnieuw mijn USB stick gebruiken, maar hij doet het niet meer. Ik steek de USB stick in de laptop en ik krijg vervolgens na lang wachten de melding "Het apparaat wordt niet herkend".

Ik heb al geprobeerd de USB stick te verwijderen in het hardwaremenu, maar dan gebeurd er na 15 minuten wachten nog niets. Ik krijg dan alleen de melding te zien "Hardware wordt verwijderd". Volgens mij kan dit nooit de bedoeling zijn wel? De USB stick van mijn moeder, een oudere 256 MB SanDisk doet het zonder problemen.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

Frank.

Probeer eens een andere pc dan weet je of het aan de stick ligt aangezien die van je moeder het wel doet op vista

en welke versie van vista is het? je hebt namelijk 2 home edities. dat zijn:

home basic
home premium

Hallo,

Ik heb Windows Vista Home Dutch Premium en m'n USB stick doet het op alle andere pc's hier in huis wel gewoon.

dan zou je opzoek moeten naar het cd'tje die erbij zat, of een driver van internet plukken

geef ff de exacte specs van je usbstick, dan zoeken we voor je

Het zou een verloren driver kunnen zijn.
Misschien dat bij: "configuratiescherm>apparaatbeheer>draagbare toepassingen"
een of ander stuurprogje kan worden bijgewerkt.

EDIT: Dillondarko was me weer voor.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp tot zover!

Ik heb een Sandisk Micro Cruzer 2.0 GB en ik heb giseren nog wat dingen probeerd. Ik heb Vista in veilige modus gestart en daar kon ik wel mijn USB stick verwijderen. Wonder boven wonder deed mijn USB stick het ook in de velige modus!

Ik start vol goede hoop opnieuw op zonder veilige modus, maar helaas hij doet het nog steeds niet. Ik vind het vreemd dat hij het in de veilige modus dus wel wilt doen en in de normale modus dus niet.

Ook sluit Vista hier steeds niet af. Als ik lang achter de pc aan het werk ben dan blijft hij gewoon op de melding "afsluiten" staan. Als ik kort achter mijn pc werk sluit hij wel gewoon af. Vreemd?

Misschien eens een heftige malwarescan (bijv. Prevx1 ) laten uitvoeren.

Verder heeft zo'n nieuwe PC ook meestal een telefonische helpdesk voor softwareproblemen.

Wanneer hij lang op afsluiten blijft staan, gaat hij daarna wel gewoon uit?
En hoe lang duurt dat dan?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mijn ervaring is dat USB-sticks, DVD-spelers niet zichtbaar zijn in de root. (Als je veel partities heb iig.)

Als je in de run regel eens het alfabet na je laatste driveletter op je partitie afloopt. (dan wel in C:\ manier)

Ik hoop voor je dat het werkt.

edit: Ik draai wel met Ultimate, maar dat zou niets moeten uitmaken, denk ik.

Laatst bewerkt:
Wat je misschien ook kan proberen is in apparaatbeheer alle usb verwijderen en dan opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan