vista en outlook expres

Status
Niet open voor verdere reacties.

ireen

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Berichten
26
vraag van een vriend aan mij maar ik weet het niet

Vraag van een vriend aan mij maar ik weet het niet ,

Pa heeft op z'n nieuwe laptop "Vista" en ook outlook express. Hij kan mail ontvangen, alleen hij krijgt de bijlages zoals een doc. of andere benamingen niet geopend.

Er komt steeds een melding dat hij deze ergens moet koppelen.

Nadat hij had gebeld met de winkel, vertelde ze hem dat hij excel moest kopen voor 140 euro.

weet iemand hier een oplossing voor? of sporen die 2 niet met elkaar(vista en Expres)
Irene
 
Pa heeft op z'n nieuwe laptop "Vista" en ook outlook express
Dat is al onmogelijk aangezien Vista geen Outlook Express bevat. Het gaat waarschijnlijk
om Windows Mail.

In ieder geval, dat hij geen .doc of een ander type kan openen, komt doordat hij het
bijbehorende programma niet heeft. Zoals je zelf al aangeeft: Excel kopen. Je moet
Excel hebben om een Excel-bestand te kunnen openen. Je moet Word hebben om een
Word-document te kunnen openen.
 
Hoi,

Dat bijlagen in een mail niet geopend kunnen worden heeft niets met het mailprogramma te maken. Zoals hierboven al aangegeven zal het w.s. om Windows Mail gaan en niet om OE, maar dat maakt niet uit.
Voor bijlagen geldt dat ze alleen kunnen worden geopend met een programma waarin die bijlage is gemaakt, of wat dat bestandsformaat ondersteunt. In welk programma een bijlage is gemaakt is i.h.a. te zien aan de extensie:
xxx.DOC - Word
xxx.XLS - Excel (of het rekenbladonderdeel van OpenOffice)
xxx.WPD - WordPerfect
etc.

Worddocumenten kunnen ook worden geopend in Wordpad
Omdat het bij jou pa w.s. om een bijlage met de extensie XLS gaat, was het advies om Excel, als onderdeel van het MsOffice-pakket aan te schaffen.
Doet hoeft echter niet.
Word en Excel worden o.a. ondersteund door OpenOffice, een vergelijkbaar pakket als Microsoft Office, maar dan GRATIS.
Het is o.a. hier de downloaden in de nederlandstalige versie:

http://www.gratissoftwaresite.nl/openoffice.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan