Vista en sims2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lieveke62

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2007
Berichten
2
Hallo, ik ben nieuw hier en ken echt niet veel van computers. Maar wat ik wel kan en ook heel graag doe is sims spelen ;)
Nu hebben we van vorige week een nieuwe pc gekocht en die draait windows vista.
Eerst nog een hoop gedoe gehad met sims2 te installeren maar uiteindelijk is het toch gelukt. Alleen wanneer ik wilde spelen ging dat niet. Via via ben ik dan hier terecht gekomen en heb ik de videokaart een NVIDIA GeForce 7650 GS dan geupdated en de juiste drivers gedownload. ( neem me niet kwalijk als ik hier domme fouten schrijf want zoals ik al zei ik ken er niets van) maar dit is wat ik gedaan heb.
Nu speelt het spel heel goed maar soms minimaliseert het zich of sluit de pc zich af en start dan weer zelf op. Zeer vervelend natuurlijk.
Dan komt er gewoon op te staan : windows hersteld zich van een onverwachte afsluiting. Naar probleemoplossing zoeken, wat ik dan aanklik, maar dan zie ik niks meer ervan.
Stof kan het nog niet zijn he want de pc is nog maar een week oud. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Groetjes Lieve:)
 
Hoi

waarschijnlijk ligt het aan je besturings systeem(niet dat er iets mis mee is)
de reden waarom dit gebeurt is omdat Windows Vista sommige oudere spellen niet ondersteunt

wat je hieraan kan doen is een dual-boot maken met windows xp
zodat je daar de wat oudere spellen kan spelen
dan heb je waarschijnlijk wel een CDtje van Vista nodig
het is wel aan te raden dat je eerst een andere schijf maakt.

ik hoop dat dit heeft geholpen!
 
Hoi !

M'n kleinkinderen spelen hier regelmatig Sims2 op 'n Vista-PC, en dat werkt zonder problemen !

Er moet dus wat anders aan de hand zijn.

Kijk ook es hier: http://www.desims2.nl/news.read.asp?id=354

Misschien eerst het spel de-installeren en dan opnieuw installeren als administrator ?

Greetz,

Harry.
 
Hallo, hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik heb ondertussen contact opgenomen met de technische dienst van mijn pc en daar het probleem voorgelegd. Daar zeiden ze dat sims nog niet goed werkt onder vista en dat ik moet wachten tot er een goede update is van het spel. Ben ondertussen ook gaan kijken op sims2.nl maar daar is er ook nog niets te zien van een update.
Ben ook gaan kijken naar foutenrapporten en probleemoplossingen en daar stond idd dat er iets was met het besturingssysteem.
Maar daar durf ik niet in klommelen, dus zal ik dat maar eens overlaten aan iemand die er iets van kent.:D groetjes Lieve
 
Het is wel ongelovelijk rot: sims2 werkt voor geen meter onder Vista!
Schandalig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Zelfde probleem

Ik heb sims2 op de laptop geinstalleerd, vista,

zonder problemen totdat ik het spel opstart, laadscherm van sims2 gaat weg en het spel moet nu dus starten

krijg ik een 'ongespecificeerde fout?''

of iets in die richting

maar een tijdje geleden werkte die wel gewoon ??????

kan iemand helpen?
 
Er is voor sims2 een update speciaal voor Vista. Heb het spel hier volledig draaien met alle uitbreidingen erop.
Ik zal de update wel ff uppen naar m'n webspace. Monumentje.......:thumb:

Hmz, ff zoeken al weggegooid
Ben er al achter. Het is alleen een patch voor "huisdieren".
Die bewuste patch zorgde er wel voor dat sims2 bij mij werkt, ik heb uiteraard wel "huisdieren" geinstalleerd.
Voor die patch werkte de boel niet, erna wel.
Die patch kun je vinden via de link van Harry Snor en dan de knop Downloads.
 
Laatst bewerkt:
Er is voor sims2 een update speciaal voor Vista. Heb het spel hier volledig draaien met alle uitbreidingen erop.
Ik zal de update wel ff uppen naar m'n webspace. Monumentje.......:thumb:

Hmz, ff zoeken al weggegooid


waar vind ik die?
 
Er is voor sims2 een update speciaal voor Vista. Heb het spel hier volledig draaien met alle uitbreidingen erop.
Ik zal de update wel ff uppen naar m'n webspace. Monumentje.......:thumb:

Hmz, ff zoeken al weggegooid
Ben er al achter. Het is alleen een patch voor "huisdieren".
Die bewuste patch zorgde er wel voor dat sims2 bij mij werkt, ik heb uiteraard wel "huisdieren" geinstalleerd.
Voor die patch werkte de boel niet, erna wel.
Die patch kun je vinden via de link van Harry Snor en dan de knop Downloads.

ik ga naar die link van harry snor, maar nergens op de website vind ik een patch die het vista probleem oplost, heb je geen link?
 
Hij is ook niet speciaal voor Vista. Vandaar, waarschijnlijk.

klik
 
sims 2 werkt na patch nog niet

hey hey bij mij werkt de sims 2 op windows vista totaal niet idere keer na het laden van het start scherm loopt hij vast zelfs na het patchen van de game en alles wat ik probeer mijn systeem heeft een intel dual-core 2.0 GHZ fsb 1mb cache

mobile 358mb intel graphic media accelerator x3100
2GB ram ddr3

hoe kan het dat het spel niet werkt :(:(:(:(:(:(
 
hey hey bij mij werkt de sims 2 op windows vista totaal niet idere keer na het laden van het start scherm loopt hij vast zelfs na het patchen van de game en alles wat ik probeer mijn systeem heeft een intel dual-core 2.0 GHZ fsb 1mb cache

mobile 358mb intel graphic media accelerator x3100
2GB ram ddr3

hoe kan het dat het spel niet werkt :(:(:(:(:(:(

Graag even een eigen topic omtrend je probleem aanmaken.
Het "meeliften" op een andersmans vraag is niet toegestaan.
Daarbij je reageer ook op een oud topic.

Ik zal dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan