Vista en Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Solidus

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
119
Heb Vista geinstalleerd en win XP eraf gegooid. Heb 2 partities op harde schijf. win XP stond altijd op de C en Vista nu op D. De C schijf heb ik weten te formatteren.

Nu krijg ik een probleem met opstarten. Hij geeft een melding dat HTLRD is missing.....

Heb ik nu een grove fout gemaakt ergens......:confused: Het is altijd goed gegaan, ligt dsit misschien aan Vista dat deze niet op C draait?
 
Heb Vista geinstalleerd en win XP eraf gegooid. Heb 2 partities op harde schijf. win XP stond altijd op de C en Vista nu op D. De C schijf heb ik weten te formatteren.

Nu krijg ik een probleem met opstarten. Hij geeft een melding dat HTLRD is missing.....

Heb ik nu een grove fout gemaakt ergens......:confused: Het is altijd goed gegaan, ligt dsit misschien aan Vista dat deze niet op C draait?

is het niet NTLDR??
als het ntldr is lees dit:http://www.tinyempire.com/notes/ntldr-dutch.htm
 
Laatst bewerkt:
Dat is logisch, de opstartbestanden stonden op de opstartschijf, als het goed is, kun je met de Vista DVD, de opstartbestanden weer herstellen, voor repareren kiezen.
 
Bedankt voor de info :thumb:

Is het daarna makkelijk om de computer te laten opstarten vanaf de D schijf? dat moet in de bios gebeuren zeker....
 
Nee, de opstartbestanden staan altijd op de eerste aktieve partitie, dan dien je eerst de tweede partitie aktief te maken, dan komen daar de opstartbestanden.

Maar begin overnieuw, en installeer Vista op de eerste, en formateer de tweede, als je van plan bent met Vista door te gaan.
 
Ik ben bang dat de 1e partitie verwijderd is en nu 1 schijf is geworden. Dan moet hij wel opstarten via die schijf. Ik ga eerste eens kijken wat ie doet met die opstart diskette...

bedankt zover!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan