Vista en xp dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Berichten
713
Hallo, op mijn computer heb ik vista en xp geinstalleerd, vista stond eral op en ik draai xp ernaast voor de spelletjes, maar na de installaatie van xp kan ik natuurlijk niet meer in vista, dus heb ik vista boot pro geinstalleerd en daarmee kon ik weer in vista, maar als ik dan in xp wil krijg ik een melding dat er een belangrijke soft/hardware verandering is opgetreden en dat ik windows xp moet herstellen ofzoiets, als ik dit doe word windows xp dus gewoon opnieuw geinstalleerd maar als ik vistabootpro dan weer opnieuw installeer en instel krijg ik weer dezelfde melding.

Mijn vraag is dus, is dit op telossen of moet ik naar een ander programma zoeken waarmee ik dit voor elkaar kan krijgen.

Waarom ik niet eerst xp en daarna vista heb geinstalleerd is omdat vista eral opstond en ik nu alles lekker ingestelt heb.
 
Ik heb nog eens rond gekeken en volgens mij gaat het niet lukken om eerst vista en dan xp dualboot te draaien, daarom maar eerst xp en dan vista, maar ik heb geen vista cd, maar kan dit gewoon met mijn recovery van Acer?
 
Ik heb nog eens rond gekeken en volgens mij gaat het niet lukken om eerst vista en dan xp dualboot te draaien, daarom maar eerst xp en dan vista, maar ik heb geen vista cd, maar kan dit gewoon met mijn recovery van Acer?

Kan jij in je recovery de partitie aanduiden waar je dan Vista op wil installeren. Zo ja, dan is het geen probleem, zoniet, heb je een probleem.
 
Ik kan niet kiezen maar vista staat op c en xp op h
 
Ik denk dat je via de Recovery wel de Opstartbestanden kan herstellen. Dan kan je Vista terug starten, en als het goed is wordt ineens XP ook herkent, en zou je dus een Dual boot moeten krijgen. Moest dat niet werken, is dit ook nog een oplossing: http://www.vistabootpro.org/
 
Het is me ineens gelukt, in easybcd een paar dingen veranderd en nu werkt het, kweet nu alleen niet meer wat..............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan