Vista en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
271
Hallo,

Ik heb een netwerk met 1 vista computer en meerdere XP computers.
De vista computer heb ik nog niet zo lang, en ik zit met het volgende;
Ik kan met de Vista computer op de XP computers in de bestanden kijken en veranderen. Andersom is het niet mogelijk, ik krijg telkens de melding op de XP computer dat ik geen bevoegdheden heb. Wel kan ik de mappen 'mijn afbeeldingen, mijn muziek' ed bekijken, openen en veranderen. Wat doe ik niet goed? Ik heb de schijven al gedeeld die ik wil kunnen benaderen. In het netwerkcentrum heb ik ook aangegeven dat dat moet mogen.

Help!!

Groeten,
Rob van den Wijngaart
 
Hallo,

Ik heb de instructies op de site uitgevoerd, en zou nu dus de eigenaar van alles moeten zijn. Helaas kan ik met de xp computer de vista computer nog niet benaderen. Alles is dus nog het zelfde als voorheen.

Wat nu?

Groeten,
Rob.
 
Hoi !

Configuratiescherm / Netwerkcentrum.

Staan daar rechts de vinkjes correct, en is op beide PC´s de netwerknaam, inlognaam en ww. hetzelfde.

PC´s verschillende namen.

Firewall juist geconfigureerd.

Greetz,

Harry.
 
Hallo,

Ik zie het volgende in het netwercentrum zie jpg bijlage.
De netwerknaam is overal het zelfde. De namen van de computers zijn verschillend.
De firewall van vista staat uit, ik gebruik ESET smart security, de firewall hier in staat aan.
Ik heb in ESET wel gekeken of ik iets kon vinden waar ik bijvoorbeeld de computers in het netwerk kon uitzonderen voor de firewall. Maar dat kan ik niet vinden. Maar het gekke is dat 'mijn muziek' en dergelijke mappen dus wel te bekijken en te veranderen zijn. Andere mappen die niet bij 'mijn.........' horen krijg ik niet te zien. Alleen dat ik geen toestemming heb. Van uit vista naar xp kan ik alles doen. En daar gebruik ik dezelfde ESET versie.

Groeten,
Rob.
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    64,2 KB · Weergaven: 24
Hoi !

Netwerkcentrum settings zijn correct.

Als je bepaalde mappen wel kunt zien vanaf een XP PC is het toch een kwestie van de juiste rechten.

Kun je in Vista zelf wel alle mappen zien, of krijg je dan ook een weigering,

Greetz,

Harry
 
Goedemorgen Harry,

Ik heb het zojuist voor elkaar gekregen! Ik kan nu alles op iedere computer zien.
Als ik met de rechter muisknop op een map/schijf klik en dan bij eigenschappen delen kies moet in onder geavanceerd machtigingen kiezen en daar moet ik dan weer opgeven dat het netwerk ook op de vistacomputer mag. Daarna moet ik zo iets ook onder beveiligingen doen en dan is het goed.

Bedankt voor je hulp!
Groeten,
Rob.
 
Hoi !

Graag gedaan !

Greertz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan