Vista eraf en xp erop

Status
Niet open voor verdere reacties.

crimsoon

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo,

Ik heb een pc aangeschaft met windows vista home basic.. Dit besturingsysteem bevalt me niet en ik wil het eraf gooien en vervangen door windows xp.. ik heb een xp cd, maar als ik die in de computer plaats dan kan ik daar mee niet xp instaleren. Vista zou er eerst af moeten? .. kan iemand mij hier mee verder helpen?

bvd.

Hoi,

Let er even op dat nogal eens de garantie en service vervalt indien een ander besturingssysteem is geinstalleerd of wellicht moeilijk wordt gedaan als er iets is.

Wil je het toch dan kan je gewoon eerst heel de schijf formatteren via de installatie- CD van XP.

Sukses , Ed

klinkt misschien, maar hoe moet ik dan precies de schijf formateren via de cd? want dadelijk formateer ik het verkeerd en werkt de computer misschien niet meer..?

Ik ben er vanuit gegaan dat je niets meer hoeft te bewaren van die pc want als je formatteert is alles eraf en dus leeg zeg maar.

Als je de XP CD er instopt en deze automatisch opstart dan krijg je eerst wat vraagjes die je moet beantwoorden. Bij 1 van deze vragen kun je ook aangeven of je het station wilt formatteren. Kies hierbij de optie NTFS-(snel). Voor de rest gewoon de aanwijzingen volgen en de vragen beantwoorden.

Je hebt toch wel ook een Key / Code die bij de CD hoor he?

Is er nog iets onduidelijk dan hoor ik het wel..:)

Sukses, Ed

Ik zou, voordat ik XP ging installeren op die Vista pc, eerst eens even kijken of alle benodigde XP drivers wel beschikbaar zijn....

Anders is alle werk voor niets!

Nou geeft het niet zo vaak problemen maar mrmusic heeft wel gelijk.
Je kunt eventueel ook een schijf(je) erbij zetten en daar XP op zetten en dan kun je meteen zien of alles compatibel is en of er eventueel drivers nodig zijn of niet te krijgen zijn.

Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan